• Newbride2008

Fler än jag som stör mig på glassbilen?

Jag kan förstå att glassbilen fyller en funktion i samhället, men måste de åka och köra sin jävla signal halv nio på kvällen när i princip alla spädbarn somnat? Nu när det är så varmt också så måste man ha öppet fönstret annars kvävs sonen i värmen och som ett brev på posten vaknar han varje tisdag när glassbilen åker förbi *muttrar*

Inte nog med det så är det något annat geni som fått för sig att börja arbeta med en motorsåg i grannskapet... Finns det inga oskrivna regler om sånt här? Själv skulle jag aldrig få för mig att sätta igång motorgräsklipparen den här tiden på kvällen, vardag eller helg!

• Svar på tråden Fler än jag som stör mig på glassbilen?
  • Skogsflickan

japp här är en till! jag hatar den musiken! Dom hade jämfört det för ngt år sen med tortyr...

Här åker den två gånger...En gång vid fyra och en gång när jag ska natta lillen...

brukar sjunga: "nu lurar vi barn,nu lurar vi barn, på deras veckopeng! (sätt dit melodin)

• idiblon yes

Jag hatade den när mitt barn var spädbarn. Han blev för fan vettskrämd och vaknade. Idiotisk idé.

Vilar vid denna källa...
  • Nomaden

Blir också galen av detta! Han liksom backar upp precis utanför och bara vrålar!, inte bara en gång utan 2 liksom!!

Mina barn är inte spädbarn men de är 4 stycken mellan 2 och 8 år!, de vaknar också vill ja lova och de vill ju givetvis ha den förbenade glassen.

• Newbride2008

Skönt att höra att jag inte är ensam om detta! Om de nu måste låta så högt så tycker jag att de kan åka lite tidigare på dagen alternativt sänka melodin rejält om de ska åka på kvällarna! Jag var nästan påväg ut igår för att säga min mening, men jag hejdade mig i sista sekund. Problemet är ju att en sån sak kan göra att sonen blir klarvaken och inte vill sova och så blir han övertrött tillslut och natten blir skitjobbig! Jag tror inte att de fattar det så någon borde kanske informera dem om det?

• gealach
    Newbride2008 skrev 2010-06-23 09:12:43 följande:
    Skönt att höra att jag inte är ensam om detta! Om de nu måste låta så högt så tycker jag att de kan åka lite tidigare på dagen alternativt sänka melodin rejält om de ska åka på kvällarna!
    Jag förstår självklart problemet, men när är "tidigare på dagen"? Vid två? När vi som inte har barn inte kommit hem från jobbet än, så att vi missar den?

Men visst, halv nio är kanske lite att ta i, men jag har läst åtskilliga klagomål på att glassbilen kommer vid 18 också.
  • skorpionen80

Nio är ju inte sent, hade det varit efter tio så hade jag okcså tyckt det var konstigt. De flesta slutar ju vid 4-5, sen ska man handla och laga mat så kommer den innan 7-8 tror jag de förlorar många kunder. Man springer ju inte ut mitt i matlagningen direkt...

• Newbride2008
    jenesaispas skrev 2010-06-23 10:26:52 följande:
    Jag förstår självklart problemet, men när är "tidigare på dagen"? Vid två? När vi som inte har barn inte kommit hem från jobbet än, så att vi missar den?

Men visst, halv nio är kanske lite att ta i, men jag har läst åtskilliga klagomål på att glassbilen kommer vid 18 också.
    Jag förstår som sagt problematiken, å andra sidan kan folk som jobbar köpa glass i affären så får spädbarnen och deras föräldrar den sömn de behöver
    Här handlar det ju om prioriteringar och personligen tycker jag att det är viktigare att folk får sova än att man kan handla glass på gatan istället för i affären.
  • Newbride2008
    skorpionen80 skrev 2010-06-23 10:29:47 följande:
    Nio är ju inte sent, hade det varit efter tio så hade jag okcså tyckt det var konstigt. De flesta slutar ju vid 4-5, sen ska man handla och laga mat så kommer den innan 7-8 tror jag de förlorar många kunder. Man springer ju inte ut mitt i matlagningen direkt...
    Ja det är sant, det är viktigare att man får laga mat ifred än att barnen får sova
  • gealach
    Newbride2008 skrev 2010-06-23 10:30:30 följande:
    Jag förstår som sagt problematiken, å andra sidan kan folk som jobbar köpa glass i affären så får spädbarnen och deras föräldrar den sömn de behöver
    Men om jag vill ha just glassbilens glass då? Jag kanske är ute efter just en av deras sorter? Min värld stannar ju inte för att du får barn?

Förresten sover väl en bebis när som helst under dygnet, om jag fattat saken rätt?
  • SilverEmma

Vill bara nämna att om man ringer och vänligt ber om att dom ska sänka volymen i just ert område så är dom oftast väldigt tillmötesgående.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
Svar på tråden Fler än jag som stör mig på glassbilen?