• SanMar

molande värk i benen, förvärkar?

Jag har haft en molande värk i benen i ett par dar nu till och från, jag är i vecka 29, och undrar om detta kan vara förvärkar? vad ska man i så fall vara uppmärksam på liksom? De brukar inte hålla i sig jätte länge men en liten stund, som en molande mens värk liksom...
    hm...

• Svar på tråden molande värk i benen, förvärkar?
  • johanna832

JAg har likadan, fast från länryggen och neråt, undrar också över det, ingen som vet??

• paloma84

Mina förvärkar sitter kommer i samband när jag har mycket sammandragningar, det värker i ryggen (molande värk/mensvärk) och strålar ner i höfterna/skinkorna.

Så känns mina förvärkar, sen är det säkert jätte individuellt.

Men när du SanMar säger benen... så tänker jag benen.. benen..
    Och det vet jag ej om jag skulle kalla förvärkar.
    Man kan ju ha ont i benen pga av tyngden, vätska, åderbrock, högt blodtryck...?
    Jag har ont i benen jag med, men det är pga av ett åderbrock...

Sen har jag ju olika komplikationer, vilket också innebär olika smärtor.
    Ljumskbråck - trycker och värker, efter ett långt tag ståendes eller sittandes värker det tillslut överallt i det området och strålar ut.
    Åderbrocket - ont pga av trycket och att det värker, ännu värre om jag står eller sitter långa stunder.
    Bäckensmärtorna - ont, ilar i bäckenet vid mer assymetriska rörelser. Kan ej gå fort, göra hastiga rörelser, eller ligga/sitta i en ställning i en längre stund.
    Sammandragningar - magen spänner sig och gör ej ont
    Förvärkar - Värker i ryggen (molande värk/mensvärk) och strålar ner i höfterna/skinkorna.
    Men mina förlossningsvärkar förra förlossningen satt mest i ryggen också.

Men allt är ju såå individuellt!

Svar på tråden molande värk i benen, förvärkar?