Kan jag göra pajdegen två dagar innan pajen ska serveras?
Kan jag göra en pajdeg idag, grädda pajen i morgon, och servera dag 3, eller är det bättre/färskare om jag gör både degen och gräddningen första dagen?
Tack på förhand!
Kan jag göra en pajdeg idag, grädda pajen i morgon, och servera dag 3, eller är det bättre/färskare om jag gör både degen och gräddningen första dagen?
Tack på förhand!
Matpaj?
Jag hade gjort degen dagen innan och lagt i kylen (Många recept står det ju att degen ska ligga kallt ett tag) Och sedan gjort fyllning och gräddat samma dag den serveras.
Ja, sorry det är matpaj. Jag kan inte göra fyllning och gräddning samma dag som den ska serveras, utan detta måste göras dagen innan servering. Jag var nog lite otydlig i min fråga ser jag nu, det jag undrade var egentligen om jag kunde göra degen dagen innan gräddning.
Tack för ditt svar!
Ja gör degen kvällen innan, fyllning och grädda dagen efetr och sen kan du bara värma på den nästa dag.
Ja, visst kan du det! Jag har paj i matlåda dagen efter. Det blir inte lika gott, men visst funkar det! Och har du degen i kyl över natten hinner den ju inte bli dålig.