• Anonym (kissfia)

Inkontinensbesvär

Hej

Jag väntar mitt tredje barn.
    Saken är den att jag har fått mer och mer problem med inkontinensbesvär efter mina graviditeter. Det jag undrar är om någon annan som fått barn, lyckats få bot mot sina besvär eller om det kommer att vara såhär nu resten av livet.

Jag knipövar ofta, men så fort jag nyser, hostar eller skrattar om jag har det minsta droppe i blåsan, så kommer det ut lite grann. Än värre som jag tränar eller springer.
    Det känns förjävligt och jag känner mig alltid ofräsch även om jag har skydd.
    Jag är 30 och känner mig som en gammal tant som inte kan hålla tätt.

Någon som har det likadant?

• Svar på tråden Inkontinensbesvär
  • Pineapple

Hej!

Jag har inte samma problem som du men jag har arbetat med inkontinens tidigare och det finns hjälp att få! Kontakta din gynekolog, barnmorska eller distriktssköterksa och be att få komma på en undersökning för ansträngningsinkontinens. Man kan t.ex. med en enkel operation hjälpa de flesta.

• Anonym (kissfia)
    Pineapple skrev 2010-06-22 22:21:38 följande:
    Hej!

Jag har inte samma problem som du men jag har arbetat med inkontinens tidigare och det finns hjälp att få! Kontakta din gynekolog, barnmorska eller distriktssköterksa och be att få komma på en undersökning för ansträngningsinkontinens. Man kan t.ex. med en enkel operation hjälpa de flesta.
    operation?
    Vad gör dem då?
    hur vanligt är det?
  • Pineapple

Du kan läsa mer på www.sinoba.se

Det är en enkel operation som görs (vanligtvis) med lokalbedövning där man "hänger upp" urinröret med hjälp av ett band som fästs.

Svar på tråden Inkontinensbesvär