Anonym (glasögon) skrev 2010-06-24 23:03:01 följande:
Känns såååå skönt att ja inte är själv om detta!
Killen är fyra å ha inga som helst problem att se. Hans ögon ha kompenserat för hans synfel så pass väl att ingen ha märkt nå. Han kommer däremot se dåligt när ha få glajjorna :( å han är ju i den roliga åldern där han faktiskt vill bestämma själv hur han ska se ut å glasögon följer inte hans koncept riktigt. Hoppas dock de kom gå bra då de anländer.
Ja kan inte rå för att ja inte tycker kids i glajjor ser häftig ut. Vuxna människor kan bära upp glasögon på ett helt annat sätt. Många av er kom säker bli skit sur för att jag har den åsikten men så är de. Kan inte ändra mig bara för min unge ska få glasögon.
Han kommer älska att ha på sig glasögonen och se allt riktigt!
Du får gärna tycka vad du vill.. det viktiga är att du är positiv mot han och hjälper han att ha på sig dem jämt jämt så att synen utveckalas som den ska.
Som sagt.. gör den inte det så finns det risk att han kommer se suddigt livet ut och ingan glasögon eller operation kan göra nåt åt det.
Du kommer snart att älska att se han i glasögonen.
När min dotter vaknar letar hon alltid upp sina glasögon först.. annars frågar hon alltid efter dem.. och hon är inte ens 3.
hon VILLE ha dem på sig när hon fick dem.. lite omställning bara men efter ett par dagar så var hon van och nu efter drygt ett år så har hon dem själv på sig i princip alltid jämt.
Men klaart hon blir arg iblnad och kastar av sig dem
Då kommer hon sen gråtande till mig och säger.. mamma "kaakoogåm" som är hennes ord för glasögon och vill ha dem fast hon inte ser vart de är.
Det kommer gå jättebra ska du se!
Och han kommer nog att upptäcka vad det gör för han så han kommer att vilja ha dem.
Lycka till! :)