• AjLavJo

Vad ska jag ta med mig Nprrköping/vrinnevi

Vet att det finns miljoner trådar av detta slag,,, men jag har en fundering det e så att jag ska ta med mig ersättning och flaska på förlossningen/bb ifall inte amningen fungerar?

eller finns det att tillgå på där?

?*¨*?.¸¸❤ Tindra 19/7 -10 ❤¸¸.?*¨*?
  • Svar på tråden Vad ska jag ta med mig Nprrköping/vrinnevi
  • Michisen

Ring dem och fråga för säkerhet skull.
    Sist jag var inne, i september 2008, så fanns det dock både ersättning och kopp att tillgå vid behov. De vill gärna att man koppmatar barnet för att inte störa amningen.

• AjLavJo
    Michisen skrev 2010-06-23 10:19:55 följande:
    Ring dem och fråga för säkerhet skull.
    Sist jag var inne, i september 2008, så fanns det dock både ersättning och kopp att tillgå vid behov. De vill gärna att man koppmatar barnet för att inte störa amningen.
    ok får ringa å kolla närmare... de e ju en vecka kvar....

vet du eller någon annan hur det fungerar med parkering? får man igen pengar eller måste man betala sambon ska va med hela tiden pga personliga skäl å då måste ju bilen stå där å de kan ju ta upp till 3 dygn innan bebis ens e ute å sen ska vi ju ligga på BB med
  • Michisen
    AjLavJo skrev 2010-06-23 10:23:23 följande:
    ok får ringa å kolla närmare... de e ju en vecka kvar.... vet du eller någon annan hur det fungerar med parkering? får man igen pengar eller måste man betala sambon ska va med hela tiden pga personliga skäl å då måste ju bilen stå där å de kan ju ta upp till 3 dygn innan bebis ens e ute å sen ska vi ju ligga på BB med

Det finns en gratisparkering närmast vägen mot Vilbergen till. Annars får man betala under tiden det är betalning, det är avgiftsfritt kväll/natt på stora parkering, vid den lilla parkeringen uppe vid förlossningen/akuten kostar det hela tiden tror jag. Du får inte igen några pengar. Tips: Ta en sjuktaxi in så slipper ni oroa er för bilen...
  • Michisen

Sist jag kollade så var automaten vid förlossningen/akutens parkering inte en kortautomat förresten. Bra att ha med mycket mynt dit, med andra ord.
    Sedan går det bra att betala med VISA/Mastercard/Bensinkort i automaterna utanför sjukhuset på framsidan - kostar 10:-/3 timmar och är som sagt kostnadsfritt på natten, tror det är mellan 17-07 det är gratis. Det går bra att betala flera dygn i förskott dock, gratistiden kommer med automatiskt.

• AjLavJo
    Michisen skrev 2010-06-23 10:30:29 följande:
    Sist jag kollade så var automaten vid förlossningen/akutens parkering inte en kortautomat förresten. Bra att ha med mycket mynt dit, med andra ord.
    Sedan går det bra att betala med VISA/Mastercard/Bensinkort i automaterna utanför sjukhuset på framsidan - kostar 10:-/3 timmar och är som sagt kostnadsfritt på natten, tror det är mellan 17-07 det är gratis. Det går bra att betala flera dygn i förskott dock, gratistiden kommer med automatiskt.
    Ok tack... tror de stod 8-18 bet på förlossningens parkering... den stora minns ja ej... men får kolla upp det å sen besluta om vi ska ta bilen eller inte,,,
  • Michisen
    AjLavJo skrev 2010-06-23 10:35:06 följande:
    Ok tack... tror de stod 8-18 bet på förlossningens parkering... den stora minns ja ej... men får kolla upp det å sen besluta om vi ska ta bilen eller inte,,,
    Gör så, det är ju enkelt att kolla upp om ni ändå känner för att åka en sväng.
Svar på tråden Vad ska jag ta med mig Nprrköping/vrinnevi