Nu är det 10 min mellan värkarna...
Hur långt tid tog det för er härifrån? Dom är rätt regelbundna med 10 min mellanrum men håller knappt i sig mer än 20-30 sek. Slemproppen gick igår och jag är 39+6 :)
Hur långt tid tog det för er härifrån? Dom är rätt regelbundna med 10 min mellanrum men håller knappt i sig mer än 20-30 sek. Slemproppen gick igår och jag är 39+6 :)
Jag hade också tio minuter mellan värkarna - i 1,5 dygn, med den förste. Utmattande. Så om du nyss fått detta, så kan det ta sin lilla tid. Men håll koll för i slutet KAN det gå ganska snabbt. När det är 3-4 minuter emellan är det dags att ta kontakt med förlossningen.
Hej ! jag hade precis som dej. Men mina ökade ganska fort och värkarna blev mer intensiva sen gick vattnet ca 2h efter första värken.. hade en rätt snabb förlossning trots 1a barnet =)=) hur känns de nu ?
2 okt kl.22-07 hade jag regelbundna värkar var 10 minut. De klingade dock av så jag förstod då att det var förvärkar, de var dock lika starka/kraftiga och intensiva som de senare förlossningsvärkarna.
3 okt kl.22 hade jag regelbundna värkar var 10 minut, kl.02 var 7 minut, kl.07 var 2-3 minut fram till dottern föddes kl.22.55 den 4 okt. Åkte in vid kl.9, där tog de senare vattnet och slemproppen lossnade på eftermiddagen.
Spännande :D
Ont i ryggen mest... -.- Annars är det inte mycket alls faktiskt.
Jag får värkarna med 10 min mellanrum och sen försvinner det. Kanske bara är förvärkar? Hur vet man?! Har fått lite blod på pappret imorse också, tecken?
Låter som förvärkar ... för en vecka sen var jag inne på förlossningen med värkar med 3-4 minuters mellanrum som höll i sig i 1-2 minuter under tiden de tog ctg ... men jag sitter här nu med och bebisen e kvar hehe, hoppas det blir annorlunda för dig. Jag är i 38+5 och har haft molvärk varenda dag sedan förra veckan nu men inget mer sker verkar det som !!!
hhär är det också toppigt berg... men inte så hemskt ont som jag trodde. Alla jag pratat med säger ungefär " precis så är det i början" när jag förklarat.
Ja man får ju höra det :-I, jag är i latensfasen enligt barnmorskorna på förlossningen, och de sade "i värsta fall tar det några dagar", en vecka senare sitter man här,jag lyssnar inte på nån annan än bebisen längre hehe !