Någon som lyckats kombinera "vitt" äktenskap med parallell relation?
Jag och min man har inte sex. Har inte haft det på flera år. Jag vill och är intresserad men inte han. Vi har ett litet barn (adopterat om nån nu undrar hur det gick till) på tre år och ett gott liv i övrigt.
Jag behöver ha en sexuell relation. Har träffat någon där det finns passion, men det är ingen jag tror att jag kommer att leva med och den här mannen bor i andra änden av Sverige så vi kan inte ses så ofta. Max ett par gånger per år. Den här parallella relationen har pågått i cirka 6 månader och vi "träffas" på nätet flera gånger i veckan (det är inte bara sex - vår kommunikation fungerar och vi har roligt tillsammans) och har setts rl två gånger.
Min man vill inte skiljas och jag vill inte splittra min familj. Moralisera inte över vad jag gör - det här handlar om ÅR då jag inte fått vad jag behöver vad gäller närhet, ömhet, sex och allt det där. Samtidigt som min man öppet säger att han inte är sexuellt intresserad av mig längre och inte har varit det på många år så vill han inte att jag är med någon annan. Det känns konstigt för mig. Jag har sagt till min man att han har sin sexuella frihet och att jag skulle tycka att det var bra om han fick igång sin sexualitet med någon annan. Min man ser det inte på det sättet.
Jag blir olycklig om jag splittrar min familj och skiljs från mitt barn. Samtidigt skulle jag bli vansinnigt olycklig om jag inte kan ha kontakt med den andre mannen. Han ger mig så mycket och jag kan "nöja" mig med att träffa honom 2 ggr år och ha kontakt via nätet och telefon (han skulle också vara nöjd med det säger han) bara mannen jag är gift med kunde tillåta det.
Finns det någon som har erfarenhet av ett liknande arrangemang som fungerar?
Behöver inga moralkakor som sagt. Vill ha nyanserad input och andras erfarenheter.