• Miina03

"It Takes Two To Tango"

Hur tänker man ...

Nu är det svårt att förstå – vad som gäller!
    Nämligen gjorde jag graviditetstest förra veckan o det var positiv! Jag är med barn! Kan inte säga direkt att det var planerat men när jag fick veta så var det självklart. Ville berätta om det till min sambo så snart som möjlighet o såg honom i chatt-rummet. Knackade på och sa, att jag gjorde testet och det var positiv! Han fattade inte i början men efter min mening – jag är med barn! – var han tyst tills det kom. Varför gjorde du test? Varför hade du test? Hur många test har du hemma? Var det allt planerat? Jag läste alla de frågor och kände: bra att jag meddelade honom via chatt … så skippar jag höra det allt! Jag stängde chatte – pallade inte mer! Vet att det inte är vuxen stil men … Om några minuter fick jag sms´t – hoppar inte direkt av glädje, om 20 år är vi nästan pensionärer (vi är 36 o 45 nu)! Svarade bara ok och jobbade vidare! Nu är det ganska tyst hemma. Vi två pratar knappt med varandra och han har valt att sova i ett annat rum! På min fråga, varför sover du inte i din säng, fick jag för svar – känner ej för det! Jag fattar verkligen inte vad som är på g. Har tänkt låta honom vara och vänta tills han hittar vägen ut själv. Har sagt också att han inte behöver vara med om han inte känner för det! Innerst inne är jag förtvivlad nu! Vad skulle jag göra? Kommer det att bli bra igen …

• Svar på tråden "It Takes Two To Tango"
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Ni skulle verkligen behöva prata med varandra ordentligt du och din partner. När ni nu väntar barn så måste ni tillsammans ta ansvar för situationen, för varandra och barnet. Det går inte att sticka huvudet i sanden och tro att det skall lösa sig för det gör det inte automatiskt. Ni kan inte hitta några genvägar ut ur detta utan ni måste verkligen ta tag i situationen.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden "It Takes Two To Tango"