• Sephora

Att skicka en spontanansökan

Har planerat att skicka en spontanansökan till diverse arbestgivare. Frågan är hur omfattande denna ansökan skall vara? Anser ni att jag bör skicka både ett personligt brev samt ett CV? Och angående CV...är det någon som har en fin mall att dela med sig av? Jag vet, det finns triljoner att välja mellan på nätet...men det är så tråkigt att leta. =)

• Svar på tråden Att skicka en spontanansökan
  • JA77

Ring respektive chef innan och presentera dig! Fråga om de tar emot spontanansökningar. De flesta jobb jag fått har jag fått via spontanansökningar.

• mammaspinglor
    Sephora skrev 2010-06-23 21:26:16 följande:
    Puff!
    håller med JA77 ring till arbetsgivaren och fråga om dem behöver personal och om dem tar emot spontanansökningar. Ett annat tips är att  åka runt till olika företag och visa upp dig och lämna cv och personligt brev
  • Danne80

Ha alltid ett par kuvert med CV och personligt brev i.
    Lämna de till alla arbets platser som verkar intressanta, typ butiker eller om du går förbi ett kontor du skulle kunna tänka dig jobba på vänta tills någon går ut och röker prata lite med dem och ge dem ett kuvert, be dem förmedla det till personal ansvarig.
    Då kan du ha gjort ett intryck på personen du lämna kuvertet till.

• JA77
    Danne80 skrev 2010-06-23 21:45:26 följande:
    Ha alltid ett par kuvert med CV och personligt brev i.
    Lämna de till alla arbets platser som verkar intressanta, typ butiker eller om du går förbi ett kontor du skulle kunna tänka dig jobba på vänta tills någon går ut och röker prata lite med dem och ge dem ett kuvert, be dem förmedla det till personal ansvarig.
    Då kan du ha gjort ett intryck på personen du lämna kuvertet till.
    Varför lämna till en rökare? Varför inte gå in istället och be om att tala med chefen/annan ansvarig? Det är ju chefens intryck som är det viktiga!

(Hoppas att du ber någon annan att korrekturläsa ditt brev och CV, då du särskriver massor!)
  • Sephora

Tack för era svar!
    Men, ingen som har en mall för ett CV att bjussa på?

• Daimis

Ang att be en rökare som går ut... Kan ju va låst på en del kontor mm... inte så lätt att smita in då...

• JA77
    Daimis skrev 2010-06-29 11:04:58 följande:
    Ang att be en rökare som går ut... Kan ju va låst på en del kontor mm... inte så lätt att smita in då...
    Men då ber man att få tala med chefen, rökaren kan ju ringa honom/henne! Slappt att inte våga sig in.
Svar på tråden Att skicka en spontanansökan