• Anonym

Nu väger jag 100kg

hur hittar man inspiration att ta tag i det

• Svar på tråden Nu väger jag 100kg
  • hemlig02

Tidningar som Hälsa, Må bra osv brukar hjälpa mig att få inspiration. Att se snygga tjejer på stan, stranden och liknande är oxå inspirerande om man väljer att se det på rät sätt. Vet att det kan vara SÅ nedtryckande oxå.

Trådar här på FL är bra!

• hemlig02

Tränar du nåt? Annars kan jag rekommendera dig att gå till ett bra gym där de har coacher och tränare som man kan få hjälp av.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-06-23 15:58:03 följande:
    hur hittar man inspiration att ta tag i det
    Genom att inte fokusera på där du är nu, utan dit du ska. Tänk inte på hur mycket du väger utan gör en målbild som är positiv och peppar dig till att göra de saker som krävs för att uppnå denna vikt.
  • Anonym

JAg har gått ner 30 kg :) Är med i vv där är det jätte bra, du kan äta av allt men mindre :) Surfa in på deras hemsida. Om det inte finns kurs där du bor så finns brvkurs det har jag gått ner 16 kg med sen började jag på kursen.

• Anonym (Been there)

Genom att fokusera på att ta lite i taget. Man kan inte se alla kilon som ska bort framför sig på en gång, då orkar man inte. Det som gäller är att du bestämmer dig. Helt! Du ska inte försöka gå ner i vikt, du SKA gå ner i vikt. Jag vägde 125 kilo. Helt sjukt! Då fick jag bara nog. Inget skulle stoppa min viktminskning och inget gjorde det heller. Väger idag 65 kilo och mår bra.

• babieswanted

Jag vet hur det känns. jag väger 110 nu. jag vill så gärna gå ner i vikt men det känns som om jag bara ger upp, hittar ingen insperation..

• natalie05

vaa f-n. inte så mkt!!! du fixar det. som andra sagt - fokusera på MÅLET.

• Anonym (nissa)

TS,
    Ja, hur hittar man inspirationen? Det är väldigt individuellt och beror nog mycket på VARFÖR du har gått upp i vikt?

Äter du fel sorts mat utan anledning och pga. okunskap bör du gå till en dietist.

Om du vet vad du borde äta men inte kan hålla dej till det borde du gå till kurator (genom vc) och få bukt med de underliggande känslorna som gör att du äter. Detta kan vara riktigt komplicerat. Vissa kanske blir sporrad av att se smala kvinnor och tänker "jäklar anamma" och finner ork på så vis, andra blir mer deppiga och äter mer. Att ha ett mål att jobba mot är alltid en bra idé, små delmål så man inte tappar sugen.

För mig behövde jag först nå mitt så kallade "all time low". När det gäller alkolism behöver man ju ofta nå botten för att kunna vända på ett missbruk eller negativt beteende. Man behöver verkligen inse vad man gör mot sig själv för att kunna ändra sitt beteende. Denna tråd kanske är en bra start för dej?

• Anonym

Tack för alla råd
     Jag vet vad jag ska äta och hur mycket men jag tror jag är matmissbrukare. Det är jättejobbigt Hela tiden hittar jag på anledingar till att äta fel och massa socker. Nu sist var det prinsessbröllop och sen midsommar.
    Jag hatar min kropp nu brukar väga runt 80 och det är ändå alldeless för mycket till min längd.  Har haft tankar på att söka hjälp så jag får ner hungern eller kanske tom göra en magoperation, men då väger jag för lite , sen funkar det nog ändå inte eftersom jag inte har rätta tänket.
    Jag måste hitta målet inte se vägen dit som så jobbig.
     Jag har gett upp innan jag börjat för att det verkar så jobbigt. Jag äter mindre och hoppar över socker och då mår jag så illa att jag vill spy på kvällen Men snart finns ingen återvändo

• Anonym (Lite av allt)
    Anonym skrev 2010-06-23 17:37:55 följande:
    Tack för alla råd
     Jag vet vad jag ska äta och hur mycket men jag tror jag är matmissbrukare. Det är jättejobbigt Hela tiden hittar jag på anledingar till att äta fel och massa socker. Nu sist var det prinsessbröllop och sen midsommar.
    Jag hatar min kropp nu brukar väga runt 80 och det är ändå alldeless för mycket till min längd.  Har haft tankar på att söka hjälp så jag får ner hungern eller kanske tom göra en magoperation, men då väger jag för lite , sen funkar det nog ändå inte eftersom jag inte har rätta tänket.
    Jag måste hitta målet inte se vägen dit som så jobbig.
     Jag har gett upp innan jag börjat för att det verkar så jobbigt. Jag äter mindre och hoppar över socker och då mår jag så illa att jag vill spy på kvällen Men snart finns ingen återvändo
    Det som funkat för mig har varit att dra ned på kolhydraterna, rejält. Då har mycket av mitt enorma sötsug försvunnit och jag har inte varit så hungrig till kvällen att jag stoppat i mig en massa onyttigt. När det gäller att unna sig så ska man självklart göra det, men det gäller att välja sina tillfällen och hur mycket man då äter. På tex midsommar så finns det mycket gott på ett traditionellt midsommarbord som inte är speciellt onyttigt. Man kan skippa tex potatis och ta sallad istället, men äta lite av sill och lax. Blir det efterrätt kan man absolut ta en liten bit, det gäller bara att avra återhållsam med storleken och sen sköta sig resten av helgen.

Att gå hungrig är det absolut största misstaget man kan göra om man vill gå ner i vikt! Så är det åtminstone för mig.
Svar på tråden Nu väger jag 100kg