• Finmamma

blir så jävla förbannad!!!!!!!

Jag blir så jävla förbannad på min gyn som inte ökar min dos med pergo!!
    Jag får ägglossning varannan mån av pergo vilket betyder att varannan så vet jag att det INTE kommer ske en ägglossning!!! och det drar ut på tiden som in i helvete!!!!

Vad ska man göra???

Ngn som varit i liknande situation???

• Svar på tråden blir så jävla förbannad!!!!!!!
  • NKPGbrud

Jag vet inte, men det känns som att man inte kan göra så mycket mer än att glida med på vad dom säger. Det är ju trots allt dom som är läkarna. Min läkare iaf, hon lät mig försöka på enkeldos 2 ggr, sedan lät hon mig försöka på dubbeldos 1 gång. Nu ca 1 år senare, med andra läkemedel emellan såsom puregon, låter hon mig försöka med trippeldos över sommaren, eftersom dom har mindre personal på sommaren kan jag inte fortsätta med puregon då man måste åka in till dom o göra undersökningar i tid och otid. Har nu med trippeldos fått min efterlängtade ägglossning och hoppas nu att det har blivit befruktat ordentligt.  
    Men jag tycker att, hon vet ju nu att du får varannan månad bara, då borde hon ändra dosen. Jag vet, allt tar sån tid jämt. En sak som kroppen gör på en månad kan ta 2-2,5 månad på sjukhuset. Det kan vara väldigt frustrerande. Samma sak är det jobbigt det här med semesterstängt, det är klart en annan vill fortsätta försöka ända tills det går.
    Önskar dig lycka till iaf.

mvh Jessica

Svar på tråden blir så jävla förbannad!!!!!!!