skattetabell 34 hur många % är det?
kollade tabellen men kunde inte se hur många %skatt dom drar då.
nån som vet hur många % det är`?
kollade tabellen men kunde inte se hur många %skatt dom drar då.
nån som vet hur många % det är`?
om du har månadslön kan du kolla här hur mycket skatt de drar beroende på hur mycket du tjänat...
http://www.skatteverket.se/download/18.2ef18e6a125660db8b08000341/skatt_30_34.pdf
jag är timvickarie
Nu är jag verkligen inte säker men är det inte 34%?
Det är väl klart att det går. Kommunalskatten är ju en viss procent beroende på vart du bor. Den procenten dras på lönen, oavsett hur mkt lön du får just den månaden. Inget konstigt.
Det är väl klart att det går. Kommunalskatten är ju en viss procent beroende på vart du bor. Den procenten dras på lönen, oavsett hur mkt lön du får just den månaden. Inget konstigt.
Hur många procent det blir beror på vad du tjänar.
Har du en lönespec på vad du tjänat och hur mycket skatt de dragit? Du tar då den dragna skatten och delar med bruttolönen. Då får du fram hur många procent som dragits i skatt.
Vill du dubbelkolla med skattetabellen letar du bara upp ditt löneintervall och ser hur mycket skatt som ska dras. Gör samma sak där. Dela den skatt som ska dras för ditt löneintervall och dela med bruttolön.
på min lön står det
brutto 1419,47kr
netto 1311,50kr
och skattetabell 34
jag har timlön ej månadslön
Med en sådan låg lön är det bättre att dra en procentsats istället för enligt tabell, iaf om du har andra inkomster under året. Annars är risken stor för restskatt.
ok jo i maj jobbade jag nästan inget var mest inskolning blir mer jobb nu i 7veckor frammåt ska ringa och be dem höja 2% vill ej ha restskatt.