Jag är 158 cm, väger 57-58 kg och känner mig så jävla fet pga kommentarer!
Jag vet att det finns många är på FL som är lika långa som mig och som väger det dubbla. Som kämpar, eller inte kämpar, som dåligt eller bra med sin kropp.
För mig är de obetydligt i den här frågan om du drömmer om en kropp som min (har fått den kommentaren förr när jag skrev på FL), jag mår dåligt i MIN kropp, men MIG SJÄLV.
I alla fall... Jag har(som vuxen) vägt som mest 66 kg och som minst nånstans runt 53. Då "klagade" familj och vänner, tyckte att jag var för smal osv osv. Nu, efter förlossning för cirka åtta månader sedan, väger jag 58 kg. Som innan graviditeten. Gick ganska snabbt ner allt men är så himla missnöjd med min kropp. Känner mig som en fet gris, har idag provat kläder för midsommar och är så ledsen. Jag vet att jag inte har någon fetma eller är överviktig men jag KÄNNER mig verkligen överviktig. Jag försöker gå ner till 55 kg men trillar dit hela tiden, jag har väldigt lätt att gå upp i vikt eftersom jag aldrig äter godis, chips, kakor (slutade för över ett år sedan!) men så fort jag äter typ kolhydrater går jag upp.
Nu har jag börjat fundera och insett att jag ALDRIG varit nöjd. Mådde skit när jag vägde 66. Mådde dåligt med kroppen när jag vägde 53 och ville bli smalare. Känner mig as-fet nu. Kanske sitter det i MITT huvud..? Jag har fått höra otroligt mycket kommentarer från främst min pappa och min syster till viss del. Av min pappa fick jag häromdagen höra att jag såg gravid ut, min syster sa för en tid sedan "Men Gud vilken mage du har!" och när jag var gravid var det ständigt kommentarer om mina lår och min stora rumpa.
ÄR SÅ JÄVLA TRÖTT PÅ DETTA!
Jag försöker bita ifrån men det verkar inte ta på dem, jag håller oftast med eller skrattar bara bort det men inombords gör det jätteont. En gång har jag sagt till min syster att hon hade en jävla mage efter att hon fått barn, då sa hon typ att hon inte menade så... med ett ledset/förvånat tonfall.
Nu ska vi fira midsommar med dem och en hel hög med annat folk och jag skulle bli förvånad om det inte kom någon kommentar om mig... Om att min mage står ut eller att min rumpa ser stor ut osv osv. Grejen är att jag helt ärligt inte är så jävla mycket fetare än andra runt omkring mig, jag kan inse det när jag tänker rationellt och har en bra dag. Jag drar S eller till och med XS i kläder, (S eller Medium i byxor), är man så jävla fet då??
Ge mig tips på vad jag ska säga tillbaka! Varför gör de såhär?
Ibland känns det som om det är mer ok att säga saker till mig eftersom jag är normalviktig men lite mullig, jag har kompisar som väger typ hundra kilo och dem är det ingen som vågar säga sånt till enligt dem.
Min syster är smal, solbränd och allt det där medan jag är blek... och tjock...
Mår så dåligt, vill inte höra massa jävla skit i mmidsommar!