• vampyria2

Tycker du att 7-8 flickor ska ha överdel när de badar?

Jag var i kontakt med skolan nyss och fick då reda på att de har en regel om att alla flickor ska ha överdel när de badar på fritids.
    Jag har en dotter som går på könsutredning och endast har pojk kläder, hon mår riktigt dåligt i typiska flick kläder, hon var jätte ledsen i morse innan hon skulle till skolan i dag.
    De hade tvingat henne att bada i en tröja, hon tyckte att det var obekvämt och att hon inte kunde röra sig och ville slippa det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-24 14:04
    Jag menar inte just bikini utan om det är tvunget att de måste ha något på över kroppen, jag kan inte se att det är nått som det bör vara med tanke på att de oftast ser ut som pojkarna gör.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-30 08:24
    Har haft en dotter som har varit vaken hela natten och gråtit och haft ont i magen pga att just den läraren som jag pratade med i förra veckan tvingade på henne en tröja igen.
    Han är dessutom en av hennes favorit lärare så det känns extra svårt att inte han accepterar vem hon är.
    Hon har haft ont i magen och huvudet och som sagt gråtit, det är inte okej att man gör så mot ett barn.
    De skulle ha ringt upp oss och förklarat att de inte kan tillmötes gå oss här så vi kunde ha agerat, inte bara göra illa henne igen Obestämd
    Hon går på särfritids och man kan ju tycka att de där skulle vara lite mer förstående för barn med särsklidabehov, men jag hade visst fel Skrikandes

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-30 12:15
    Rektorn ringde just och enligt läraren så var det min dotter som hade tagit fram tröjan i går själv och sagt att hon ska ha den när hon badar, vet inte riktigt vad jag ska tro då dottern sa att det var läraren som sa åt henne. Hoppas att det är som läraren säger efter som han är en kanon lärare i vanliga fall. Juristen på kommunen har sagt att de har en rikt linje att alla flickor ska ha nått på över kroppen, då det finns konstigt folk över allt. Hmm låter så märkligt när det inte är någon skillnad på pojkar och flickor i den åldern och dottern har typiska pojk byxor, ingen annan kan ens misstänka att hon är en flicka i dem >.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att 7-8 flickor ska ha överdel när de badar?
  • Anna o Leia

Va?? det är ju barn för f***n.
     vart e världen på väg.....

• vampyria2

Det är det jag känner också, vore skillnad om hon vore äldre och hade börjat utvecklas då hadde jag förståt regeln Drömmer

• cameron

Nej men vad fn säger jag bara! Klart att en 7-8-åring inte ska behöva ha överdel vid bad. Varför?? Det är ju barn det handlar om. Stå på dig och ifrågasätt detta beslut.

Olivia 0605 & Tindra 0805
  • CallGirl

Nej det är väl en ytterst märklig regel. När jag växte upp var det flera flickor som inte hade överdel när vi bdade i skolan på lågstadiet och det var inget konstigt.

• Michisen

Låter konstigt, tycker jag. I och för sig hade jag jämt baddräkt som liten istället för bikini, men ändå. I den åldern badade jag naken i sjöar (åh, ljuva åttiotal) utan att någon höjde på ögonbrynen över att jag gjorde det. I en simbassäng köper jag dock argumentet att man ska ha badkläder på sig, men sedan struntar jag i utformningen för hur badkläderna ska se ut.

• 123ost

Ja, dem är barn men jag tycker ändå att det ska vara överdel också. När jag var 8 år så började jag få bröst, många av mina vänner också.

I den åldern skäms man över att man utvecklats så tidigt när ingen annan har det. Så jag tycker att alla borde ha överdel också. Varför inte ha baddräkt? Det tycker jag att barn ska ha, bikini är för vuxna.

• Bedan

Om de har lika lite bröst som pojkarna förstår jag inte varför de måste göra det. Då borde det väl vara mer rimligt att knubbiga killar också måste ha överdel, om det nu är bröst som är problemet.
    När de börjar utvecklas tror jag inte man behöver en sån regel för då vill nog de flesta flickor täcka över brösten ändå. 

• Bling1975

Jag röstade på nej för jag kan absolut inte tänka mig en bikini på så små barn. Men baddräkt tycker jag är bra när man simmar, men det ska ju inte vara ett krav utan ett val. Jag tror nog att de allra flesta flickor väljer att skyla sig när de börjar utvecklas och idag är nog problemet snarare omvänt. Småflickor vill klä sig som tonåringar, så jag tror inte att de med begynnande bröst tycker det är jobbigt att ha en överdel även om inte alla har det.

Stitch längtar efter Lilo
  • 010306

Nej de låter konstigt det borde dem få välja själv i den åldern.

• ingensignatur

Jag röstade på annat, för jag anser att detta är väl upp till var och en?!

Svar på tråden Tycker du att 7-8 flickor ska ha överdel när de badar?