Varför har du en filt över vagnen?
Har sett att väldigt många har en filt över sin vagn och jag funderar på varför... Jag vill titta på mitt barn jämt! :o)
Skriv gärna en kommentar när du röstat.
Har sett att väldigt många har en filt över sin vagn och jag funderar på varför... Jag vill titta på mitt barn jämt! :o)
Skriv gärna en kommentar när du röstat.
röstade på att det ska bli mörkt så barnet får sova. eller lite mörkare iaf. Hon har väldigt svårt att somna utan sjalen över vagnen!
Om solen skulle ligga på så lägger jag en tunn filt över vagnen så sonen inte får den i ögonen.
Jag röstade på annat.
mitt första barn fick jag på vintern, mitt i RS-tider och ville då skydda barnet mot läskiga bakterier och annat som flög i luften, därför hade jag en tunn filt över vagnen när jag var balnd folk, tex på bussen eller i köpcetnrum eller på ikea eller så. Men så fort vi kom ut iu friska luften tog jag bort den för att han skulle få så mkt frisk luft som möjligt.
med mitt andra barn, som nu är en månda, har jag en tunn filt för att skydda mot solen.
Men håller med dig om att man ju vill se sitt barn hela tiden.... de är ju så vackra!!!
Har ingen filt o skulle aldrig hänga över det heller.
Har filt över vagnen för att min dotter inte så få solen i ögona när vi går åt det hållet som det lyser in.
Jag hade en liten filt över vagnen när det var bländande sol med första barnet och en liten filt över vagnen när det var bländande sol + att ungen alls icke sov överhuvudtaget annars med andra barnet.
Har en tunn solskyddsfilt över om solen ligger på in i vagnen (och om sonen tillåter att den sitter där )
Jag har INTE filt över vagnen..
Varför?
För att barnet på sommaren ska svettas ihjäl i vagnen eller?
Det finns ju parasoll som man kan sätta på vagnen istället om nu barnet inte ska få sol i ögonen.. Vända vagnen åt andra hållet?
Och på vintern? Varför då?
Kan inte barnet sova fast det är dagsljus ute..?
Hmm...
Bara en fundering..
Har inte filt över vagnen... Men om jag skulle sätta dit en skulle det väl vara för att skydda tösen för solen.
Jag testade en gång när tösen var bebis men då blev det som en ugn därinne...
Har aldrig haft en filt över vagnen, däremot har jag ibland på somrarna spänt fast en tunn sjal från sufletten och till handtaget för att skydda mot solen (den har alltså inte hängt ner från sufletten utan varit mer som ett långt tak.
Nu har jag köpt ett solskydd som blir som en förlängning på sufletten. Det har även UV-filter.
http://www.barniallt.se/nya/produktbilder_auto/071115175041-02.jpg?s=600x600&u=0.3