Även fast vi inte kommer att skaffa barn än på ett litet tag, så har jag börjat sy lite sängkläder, för att så att säga rusta mig för framtiden!
Jag tyckte också att det var svårt att veta vilket mått jag skulle använda mig av, för på alla ställen jag kollade så var täcken och kuddar olika stora. Tipset jag fick var att helt enkelt gå och köpa ett täcke, och sedan sy efter det måttet!
Så jag köpte ett täcke med måtten 70x100 på Jysk, alldeles tillräckligt för en spjälsäng, och håller på att sy påslakan till det nu!
(Nackdelen är ju att jag inte kommer att kunna köpa färdiga påslakan varken på IKEA eller tex Lekia. För de har ett annat mått. Men jag tror att det finns lite påslakan på Jysk som ska passa!)
Sedan har jag köpt ett tunt fleecetyg som jag klippt i samma storlek som täcket, så kan man använda det som istoppstäcke när ett varmt täcke inte behövs.
Med underlakanet är det ju inte så noga med exakta mått, så länge det är större än madrassen så att det går att stoppa in under!
Örngotten har jag skjutit på framtiden, då jag inte riktigt tagit ställning till om jag vill ha kudde eller inte.
Lycka till med syendet, allihopa!
Kram!