• bebbegos

Gravid med pojke eller flicka - måendet

Vilka skillnader, om ni upplevt skillnader, i det egna måendet, har ni som varit med både pojke och flicka upplevt då ni burit på dem?

Min första var en flicka och jag är nu med min andra och enligt ultraljud idag så menade barnmorskan att det såg ut som om fostret hade "snopp", men hon var inte helt säker på att det var snoppen. Men jag har hela tiden trott att det är en pojke denna gång för jag tycker att hela graviditeten är så olik min förra.

Förra gången (med flickan) mådde jag mer illa, hade hemsk halsbränna, var hiskeligt trött, sugen på salt och fet mat, hade bredare mage, inga flytningar.

Denna gång (med pojken?) har jag nästan inte mått illa alls, ingen halsbränna alls, mår tiptop, sugen på sött och frukt, har mer putande mage och flytningar.

Jag vet att det kanske är dumt att jämföra och att försöka utläsa något, men jag har känt så påtagligt att det varit så mycket lättare den här gången... bortsett från flytningarna då... men de kan ju lika gärna bero på mitt sötsaksintag (som jag nu försöker stoppa pga jag förra gågnen drabbades av graviditetsdiabetes).

• Svar på tråden Gravid med pojke eller flicka - måendet
  • lerumstessan

Puffar, är också nyfiken på detta, har en dotter och väntar nu andra och redan nu tycker jag mig märka skillnader.......kanske en pojk denna gång??

~¤~Ally 090617 + lillbus i magen BF 110226~¤~
  • Winterfresh

Har visserligen två av samma sort(killar) men mådde olika under graviditerna så var bombsäker på att sista var en tjej. Ut kom en kille.
    Med första mådde jag knappt illa alls, var sugen på fet mat, hjärtljuden låg på 130-140. Med andra mådde jag konstant illa mest hela graviditeten, bar barnet helt annorlunda, hjärtljuden låg på 150...

• Teskedsmamman

Jag har varit gravid med 4 st pojkar (den 4:e i magen) och INGEN graviditet har varit den andra lik. Jag har gått från att vara så dålig att jag hellre ville dö till att närmast må som en prinsessa (den här gången).

Jag trodde att jag väntade en flicka den här gången eftersom jag mådde totalt olikt mot de andra gångerna, men icke sa nicke

3 killar & pojke v33 ☆ tesked.blogspot.com/ ☆ Virkaholic
  • Göteborgsbruden

Mådde ungefär samma under båda min graviditetet, har en flicka och en pojke.

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
  • Lyckoprinsessan

Första gången mådde jag lite illa och spydde några gånger, sugen på kött och choklad, kunde inte dricka kaffe.... fick en flicka.

Andra gången mådde jag inte illa alls och spydde inte, sugen på salt lakrits och syrliga frukter, kunde dricka kaffe... fick en pojke, 

• Party of five

Väntar fjärde barnet; har tre flickor och nu kommer en pojke. Jag har mått illa alla gånger, spytt fler och fler gånger för varje graviditet, varit sugen på samma saker och haft lika mycket finnar, magen ser lika ut. Den enda skillnaden kan vara att jag inte var riktigt lika grön i ansiktet i början nu som med de tre flickorna. Men tillräckligt lika ändå för att jag trodde det skulle komma en fjärde tjej. Hade också en konstig instinkt när jag var i andra månaden - gick och kollade pojkbabykläder i butiken, det gjorde jag inte med flickorna...

• cocos87

Med min dotter mådde jag underbart hela graviditeten. Gick långa promenader hela tiden och kände mig ALDRIG stor eller ful eller något sånt, jag hade väl lite lite halsbränna någon gång men inte mkt.
    Nu väntar jag en oijke och det är heeelt tvärt om, går in i v.23 i morgon och jag är redan helt slut bara jag går från ett rum till ett annat, foglossning, halsbränna, illamående, ja allt som hör till graviditeten som man inte vill ha.. Vet inte hur det här ska sluta.. vill bara att dom sista månaderna ska gå riktigt fort!

Nathalie 090607, Lillebror med BF 101029
  • magplask

jag har mått hur bra som helst hela tiden (v. 17+2 nu)! Jag mådde ytterst lite illa runt vecka 9, men det hjälpte om jag åt nånting.
    Har fått längre och mörkare hår runt naveln och dessutom fått raggarsträng haha.

Sötsuget försvann i princip och jag har varit mer sugen på frukt och bär, å morötter istället :)
    har varit säker på att det är en pojke hela tiden och fick det bekräftat på ultraljudet :)

• 3 barns mamma84
    (Flicka) mådde toppen från början till slutet hade lite lite halsbränna men jag mådde toppen
    Symtomer: Ömma bröst  Sex sugen Flytningar/lagom Halsbränna/lagom svimmade oftare tappade massa hår ej håriga ben alls i 9 månader

(Pojke) Mådde bra Halsbrännan var JOBBIG !!
    Symtom: Ömma bröst/bröstvårtor Normal flytning Sex sugen Halsbränna JOBBIG hela tiden varje dag
    Ej så håriga ben men ej så man behövde raka heller Tappade sällan hår svimmade oftare

(NU) Har måt skit rent ut sagt !! Tappar hår ej håriga ben foglossningar redan vecka 8 och sen borta och nu igen vecka 15 Illamåendet började v 8-9 slutade vecka 12
    Ej håriga ben halsbränna kommer nu lite,lite Ömma bröst/bröstvårtor ej sex sugen
    Massa flytningar !!
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • kicki08

Jag tror oxå att det blir skillnad i graviditeterna när man väntar pojke och flicka. Fast inte nödvändigtvis att man mår bättre med pojkar. Bara att just du/jag får olika graviditeter.

Jag har två pojkar sedan förut som jag i stort sett bara varit trött av. Lite lätt illamående i början kanske 3 veckor. Men annars har jag mått som en prinsessa. Magen har nog kanske varit lite olika, minns inte riktigt. Var otroligt sugen på frukt och en massa grönsaker. Åt jättebra hela graviditeten.

Denna gången säger dom att jag har en flicka i magen. och graviditeten har verkligen varit annorlunda ända från början. Jag har mått så illa så illa. Är nu i V 22 och mår fortfarande jätteilla till och från. tröttheten vill aldrig ge med sig. Och humöret är värre än med dom andra två. Plus att jag inte ALLS är sugen på någe frukt. Mest bara onyttiga saker OM jag ens är sugen på någe.

Svar på tråden Gravid med pojke eller flicka - måendet