• MammasSötnosar

Rökskada

Det brann i vårat källarutrymme under natten, vi bor i ett 5våningshus (hyres)
    Branden orsakade rökskada på alla våra saker & dom vart även sotiga.
    Vi har hemförsäkring & så men jag vet ändå inte hur jag ska göra, det är första gången jag kommer behöva använda mig av hemförsäkringen pga att ALLA våra saker va därnere.

Nån som kan ge lite råd om hur jag ska gå till väga & vad som behöver göras inför en skadeanmälan?

• Svar på tråden Rökskada
  • Tecken

Ring försäkringsbolaget. De kan besvara alla dina frågor.

• MammasSötnosar

Ska det på måndag.

Går det att "rädda" rökskadade saker?
    Kläder, leksaker & möbler på nått sätt eller är det bara att kasta?

• Analoga
    MammasSötnosar skrev 2010-06-26 14:55:56 följande:
    Ska det på måndag.

Går det att "rädda" rökskadade saker?
    Kläder, leksaker & möbler på nått sätt eller är det bara att kasta?
    Hör med en saneringsfirma. Har aldrig varit med om någon brand själv så jag vet inte hur man går tillväga, men när du ringer försäkringsbolaget på måndag så får du garanterat svar på alla dina frågor!
  • Pappa G

Det går att sanera det mesta idag.
    Kläder, möbler och leksaker är normalt inga problem.

• MammasSötnosar
    Pappa G skrev 2010-06-27 18:18:25 följande:
    Det går att sanera det mesta idag.
    Kläder, möbler och leksaker är normalt inga problem.
    Okej, vet du vart man kan vända sig när det gäller sånt & hur mkt det eventuellt kan kosta?
    Min sons ALLA bebissaker va nämligen därnere & det betyder ganska mycket för mig om det skulle gå att rädda.
    Har brytit ihop ett flertal gånger under helgen pga att alla saker skulle va förstörda.
  • Pappa G
    MammasSötnosar skrev 2010-06-28 19:21:59 följande:
    Okej, vet du vart man kan vända sig när det gäller sånt & hur mkt det eventuellt kan kosta?
    Min sons ALLA bebissaker va nämligen därnere & det betyder ganska mycket för mig om det skulle gå att rädda.
    Har brytit ihop ett flertal gånger under helgen pga att alla saker skulle va förstörda.
    Allt det där löser ert försäkringsbolag. Olika bolag anlitar olika saneringsföretag.
    Två av de större som jag känner till är www.ocab.se och www.skadeteknik.se
  • MammasSötnosar
    Pappa G skrev 2010-06-28 21:13:56 följande:
    Allt det där löser ert försäkringsbolag. Olika bolag anlitar olika saneringsföretag.
    Två av de större som jag känner till är www.ocab.se och www.skadeteknik.se
    Okej, mitt försäkringsbolag nämde nämligen ingenting om nån slags sanering fast det kanske dom gör i efterhand då kan man hoppas
  • Pappa G
    MammasSötnosar skrev 2010-06-29 07:27:14 följande:
    Okej, mitt försäkringsbolag nämde nämligen ingenting om nån slags sanering fast det kanske dom gör i efterhand då kan man hoppas
    Det är ju aldrig förbjudet att ringa och fråga..
Svar på tråden Rökskada