Dator startar men svart skärm!
Som rubriken lyder. Har en bärbar dator som sonen lyckades pilla på :( Datorn startar men visar inget på skärmen. Den är helt svart! Någon som kan hjälpa mig med detta kanske?
Som rubriken lyder. Har en bärbar dator som sonen lyckades pilla på :( Datorn startar men visar inget på skärmen. Den är helt svart! Någon som kan hjälpa mig med detta kanske?
Du har inte en knapp med en symbol som ser ut som en sol på? Den styr isåfåall ljusstyrkan på skärmen
Japp. Det funkar inte.. Inte heller fn + f4 heller som det står i boken
Skärmen kanske har glapp som vår testa att ta tag i sidorna på skärmen och kläm ihop den försiktigt se om ngt händer.
Har provat det med.... Borde ju inte vara glapp. Har haft den ca 1 vecka. Så vill ju inte göra något som gör att det sen inte gäller på garantin ifall jag måste lämna in den
Låter som produktionsfel om den är en vecka gammal.
Vilket märke?
Prova att koppla från laddaren och plocka ut batteriet några minuter, sätt sedan tillbaka batteriet och koppla in nätkabeln igen. Min bärbara beter sig som din ibland och det brukar vara lösningen.
Nätkabeln? Du menar den somladdar datorn eller? Har isf provat det med. Jag har sån jävla otur med mina datorer Den andra bärbara datorn jag har kraschade efter 5 månader och fick då ringa till HP. Då var det vista som krånglade. Det gick att starta datorn och man såg skärmen men mer var det inte. Men det borde ju inte vara problemet nu. Har windows 7 home premium på nya datorn.
Sorry att jag inte har svarat! Min sambo råkade ha sönder den andra datorn.. Men nu sitter jag med den nya som fungerar om jag har en annan skärm som är inkopplad. Vad kan då felet vara?