• mysmika

Kan någon tipsa om snygga stövlar till breda anklar ?!

....till en som jättegärna vill ha ett par snygga stövlar, men aldrig kommer i ett par "normala".
    Finns det nåt speciellt märke som gör lite bredare skaft, eller nån butik på nätet helst? Bor ju inte i nån storstad direkt!

• Svar på tråden Kan någon tipsa om snygga stövlar till breda anklar ?!
  • subi

Hej!! Håller med dig, jag kommer heller inte i några normala...behöver stövlar för breda "tjocka" vader!!! vill ju inte behöva gå i några snowjoggers....he he..!

• mysmika

Neh...sååå trist, särskilt nu med alla snygga stövlar som finns!!! Sen är det ju schysst att bli några cm längre åxå!!!

• subi

ja, det vore kul....det finns en massa snygga, men alla är för smala...jag har väl inte provat ALLT som finns, men vill gärna oxå ha tips...kram

• Tesssi

Hej!

Jag har också problem med att nästan alla stövlar är för smala. Jag brukar springa runt som en galning varje år för att hitta något par som jag kan ha och jag har faktiskt hittat 2 par i år!

De paren har jag hittat på Wedins. De har varit något för små, men då fick jag tipset av expediten att gå till en skomakare och töja ut dem. Det har fungerat utmärkt! och jag är jättenöjd!

-Tesssi

• Champagne

Jag har samma problem som ni andra. Jag gick runt i en massa skoaffärer men det var inga stövlar som passade. Men på dinsko.com (kolla var närmaste butik ligger) så hittade jag ett par som passade som handen i handsken.
    Kolla under damskor, oscaria och så är det stöveln som är längst ner i scrollraden. Jag är jättenöjd!

• Vero

Jag har också samma problem, man får väl prova Tesssis tips kanske

• MosterMaggi

palmroth gjorde iallafall förr stövlar som hade lite resår insydd i skaften. Sen har jag på Elllos köpt stövlar med skaftet helt i stretch, funkar kalasbra. Så det finns, fast det är bra tjurigt att hitta dem.

• Sandreli

har hittat stövlar som ser sååå snygga ut på bild, funderar på att haffa dem nästa resa till Skottland.. vill gärna höra vad andra tycker om dem , de finns i albumet. Plus, tar gärna emot även andra tips på snygga svarta stövlar med högt skaft och hög halvbred klack!!

• Lakritsmonstret

Sandreli- Jättesnygga, verkligen!!

Det där med stövlar är verkligen konstigt. Jag har själv jättesmala vader (tom lite FÖR smala) och kan då ha de allra flesta, men jag har också funderat på vad alla andra använder för stövlar. Endel finns med lite resår på insidan, men det är ju inte många...

• Sandreli

Lakrits: jaa, jag tyckte de var fina!
    (jag har breeda vader.. jättesvårt att hitta passande stövlar.. men kan tipsa om topshop, testade ett par där som var lätta att få på trots breda vader.. och vagabond har/hade snygga som tusan i början av vintern iallafall)

• Sandreli

Lakrits: avundas smalare vader, det är lättare att få ner jeansen innanför, och tycker det är så fint med en liten "glipa" mellan ben och skokant eller hur man ska säga.. ska vi byta med varann?

• Sandreli

.. vet inte om de säljs i Sverige, Beccis,kanske på Debenhams?

Svar på tråden Kan någon tipsa om snygga stövlar till breda anklar ?!