• Anonym

är han gay.?

jag är så förvirrad...jag tror starkt att min pojkvän är gay..eller åtminstone bi.

saken är den att jag vet att han tittar på killsex, har letat efter andra sex partners ( då det vart slut ett tag mellan oss ) och då både killar & tjejer..och anledningen till att jag tror han föredrar killar är att vi aldrig har sex numera.

..från att haft en sexliv som var helt okej, till nu då han aldrig vill. han rör aldrig vid mej, han drar ut på att gå & lägga sig samtidigt som mej för att undvika att ha sex, eller det faktum att han antingen inte får upp den eller inte kommer .

Jag har föröskt prata med honom om detta men han blir bara arg och säger att han inte är bög osv....men vad ska jag tro då?

vet inte vad jag ska göra..funderar på att lämna, vi har några års förhållande bakom oss men jag orkar inte mer snart, detta knäcker min självkänsla och syn på sex!

• Svar på tråden är han gay.?
  • Dimes

Det gör väl ingenting om han är bisexuell - eller? Och varför stannar du i ett förhållande där det inte finns ömsesidig kärlek? Antigen lämnar du honom för att han uppenbarligen inte vill vara med dig längre eller så stannar du i förhållandet och fortsätter att må dåligt. Finns inget mer att göra. Det är upp till dig.

• Anonym

Nejdå det gör inget om han är bisexuell men jag vill ju gärna att han är så pass ärlig & berättar det för mej isf.
    Jag vill inte att han heller ska ha det såhär, vill att han ska njuta av sex lika mkt som jag men tsm så går det inte ju.

• Dimes

Om han inte vill prata med dig är det ingen idé. Då är det någonting han måste lösa själv. Du ska inte behöva må dåligt - gör slut på förhållandet.

• Anonym

Du har rätt...innerst inne så  vet jag ju & ändån så har jag stannat!..men det är svårt när känslor är inblandat..iaf från min sida..

• Dimes

Jag förstår att det är svårt. Hell, du kommer att må piss och du kommer att vara ledsen. Men är det inte värt en stund av ledsamhet, för att sedan bli glad igen och hitta någon som faktiskt vill vara med dig? Som vill kramas, pussas, ha sex och bara vara med dig så ofta det går? Hoppas att det löser sig för dig och att allting ordnar sig!

• rlevitte

Hos en del finns det ett starkt motstånd mot tanken att vara något annat än hetero.  Det är ett rätt jobbigt läge, och kan vara nog för att vara källa till reaktioner som kanske inte är de mest rationella.  Ofta är den först "komma ut"-processen att komma ut för sig själv...

Det låter som att din kille skulle kunna vara bisexuell, men att han isåfall inte har kommit såpass att han ens kan erkänna det för sig själv.  Hur ska han då kunna erkänna det för nån annan?

Att göra slut är ju en lösning, då slipper du ha att göra med problemet.  Men löser det nånting, och är det faktiskt det du vill?  Om inte kanske du kan hitta på ett sätt att stöda honom i sitt jobb med sig själv?

Sånt tål att fundera på.

Mvh,
    Richard 

• Kiai

min pojkvän tänder inte lika mycket på mig längre...har han gått och slutat gilla tjejer?

Ponera att det hade varit tvärtom, att en kvinna slutat tända på sin man, då hade det såklart hänvisats till helt andra saker, och alla gillar ju att titta på nakna kvinnor, så det betyder verkligen inte att hon är homosexuell...

Mindre OT: Han vill inte prata med dig, och inte ligga med dig. Tror du att förhållandet HAR en framtid? Har du förklaraat att du verkligen saknar att älska med honom (att försöka förföra honom räknas inte)

• Weird One

Om han är bisexuell eller inte är ´ju inte den stora frågan.
    Frågan är ju varför han inte vill ha sex med dig.

Kanske förhållandet är dött helt enkelt, eller så finns det saker ni behöver ventilera.
    Man ska inte må dåligt i en relation, prata med honom, fråga vad det är som trycker honom och varför hans sexlust har falnat.

Hoppas det löser sig =)

Svar på tråden är han gay.?