• Linapina

Mjölkstockning, det enda som funkar är vitkål. Men...

...men jag vill ju inte gå runt och lukta fis på midsommar. Tungan ute

Nån som har nåt annat tips?

Jag försöker att amma oftare, jag har använt varm vetekudde, masserar bröstet när jag ammar, mjölkar ur i duschen, han får börja med det onda bröstet, försöker att pumpa ur efter att han ätit klart.

Så, vad finns kvar att göra? Gör ju så satans ont... Obestämd

• Svar på tråden Mjölkstockning, det enda som funkar är vitkål. Men...
  • Marlene

Har du provat SPC-flakes?

• bmbengtsson

ja! spc flakes, finns på apoteket, jag har ätit det och sen jag började har jag inte haft mjölkstockning!

• Linapina

Tack för era tips! Jag åkte och firade midsommar utan vitkål, på kvällen var det jättevarmt inne, så när jag kom hem hade det släppt! :)

Men jag ska absolut prova dessa om det skulle komma nån mer gång! Skrattande

• bmbengtsson

SPC flakes ska man äta under hela amningsperioden, och det tar ca 2 veckor innan de får effekt enl. min BM

• Marlene
    bmbengtsson skrev 2010-06-30 20:02:58 följande:
    SPC flakes ska man äta under hela amningsperioden, och det tar ca 2 veckor innan de får effekt enl. min BM
    ja det är inte nått man tar till när mjölkstockningen är ett faktum utan nått man äter om man tror att man har lätt för att få stockningar
  • ankianka

hur har ni ätit dessa spc-flakes? i musli eller på annat vis? måste iväg o köpa detta imorn... konstigt att det inte finns mer information att det kan hjälpa mot mjölkstockning tycker jag! underbart om det funkar = )

• bmbengtsson

jag har inte fått mjölkstockning sen jag började med SPC flaksen, jag hade stockning 3 gånger de 6 första veckorna, nu har jag inte haft något på 4 veckor!! 
    Eftersom jag inte tycker om mjölk/yoghurt gör jag som så:

Smälter en blockchocklad (mörk från ica) och har i 5 DL SPC flakes, rör om ordentligt och klickar 10 lika stora 'bitar' på smörpapper (plattar till dom lite) In i kylen!.

Man ska äta 1 Dl om dagen fördelat på morgon o kväll LYX!

• Marlene
    bmbengtsson skrev 2010-07-09 20:14:14 följande:
    jag har inte fått mjölkstockning sen jag började med SPC flaksen, jag hade stockning 3 gånger de 6 första veckorna, nu har jag inte haft något på 4 veckor!! 
    Eftersom jag inte tycker om mjölk/yoghurt gör jag som så:

Smälter en blockchocklad (mörk från ica) och har i 5 DL SPC flakes, rör om ordentligt och klickar 10 lika stora 'bitar' på smörpapper (plattar till dom lite) In i kylen!.

Man ska äta 1 Dl om dagen fördelat på morgon o kväll LYX!
    Det lät onekligen lyxigt 
Svar på tråden Mjölkstockning, det enda som funkar är vitkål. Men...