• Svarta katten

Kjol- och stövel-fråga

Har nyligen införskaffat ett par snygga stövlar i mocka. De är svarta, har snörning på utsidan benet och har en pälskant överst. Ej högklackade, sulan är "jämn" fast lite högre bak.

Nu har jag, som har vissa problem att se hur kläder passar ihop, börjat fundera på att man kanske skulle kunna ha kjol till. Tror ni det skulle vara snyggt? Vill ju inte känna att "här kommer jag med kjol och vinterkängor", om ni förstår hur jag menar. Eller bör man ha högklackade stövlar till kjol?
    Om ni tror detta skulle passa, har ni nåt tips på en snygg kjol, inte alltför dyr utan i H&M-prisklass? Och vad ska man ha för strumpbyxor till, vanliga svarta eller några tjockare? Jag äger nästan inga kjolar så det skulle vara skoj att börja använda det.

Jag tycker mode är så svårt! Blir alldeles förvirrad ibland...

• Svar på tråden Kjol- och stövel-fråga
  • mysmika

Klart att du kan ha kjol och stövlar! Det är ju jättesnyggt, och dessutom inne!
    H&M har jättemycket snygga kjolar, det har nästan alla ställen nu i höst. Jag har massa kjolar, men doch inga snygga stövlar!! Har "tjocka" vader, och inga passar!! Grrr....

• Svarta katten

Det ser inte för "vintrigt" ut då? Med varmfodrade stövlar till kjol alltså. Har fått för mig att det är vanliga, högklackade stövlar man ska ha till kjol. Jag erkänner, är helt "lost" i modedjungeln!
    Tack för svaret!

• LinTra

Annars kan du köpa en lite grövre kjol, skitsnyggt!

• Twillan

Med en liten grövre kjol tror jag att det blir jättebra. Välj någon i tweed-material till exempel. En alltför "fin" eller tunn kjol blir nog inte lika bra, för då kommer stövlarna att se för tunga ut tror jag. HM har mycket fint i tweed! Med en stor stickad kofta till blir det jättefint!

• LinTra

Vad vi blev modemedvetna helt plötsligt.. *ler*
    Jag har också köpt ett par vinterstövlar och tänkte shoppa nån snygg kjol men käns lite onödigt nu medans magen växer.

• Svarta katten

Tack för svaren!
    Har funderat på en tweedkjol, men inte kommit så mycket längre. Ni har nog rätt i att det kan bli snyggt! Men vad ska man ha för strumpbyxor då? Vanliga eller lite tjockare? Lite kallt utan i dessa tider...

• LinTra

Ganska heltäckande iallafall, inte sånna där genomskinliga nylon.
    Snyggt med lite grövre, behöver som inte vara armens-militär-kalsonger-typ.

• LinTra

Ganska heltäckande iallafall, inte sånna där genomskinliga nylon.
    Snyggt med lite grövre, behöver som inte vara armens-militär-kalsonger-typ.

Svar på tråden Kjol- och stövel-fråga