När lämnade ni bebisen själv med pappan första gången!?
När har pappan varit själv första gången med den lilla hemma hos er? Det är nämligen så att våran lilla är beräknad den 6/7 och den 13/8 är det forever young festen här i stan som skulle vara otroligt kul att gå och kika lite på och kanske dricka lite. Men jag känner att det är lite tidigt att lämna den lilla själv med pappan, eller är det jag som är larvig?. Det är ju bara några/någon timma(r) egentligen. Vet inte alls vad som är tidigt och inte. Samtidigt kan det ju vara bra om pappan får vara lite själv med den lilla, men å andra sidan vill man ju finnas där om det händer nått.. Men det kan det ju göra närsom också. Jag vet inte. Vore kul att höra åsikter från er andra som är mer van än en annan =)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-25 22:44
Folk som verkar tro att jag tvivlar på min sambos papparoll så är inte fallet så! Jag tänker mer på ammningen!? Om man vänjer h*n med att få flaska ibland, men sen så vägrar den? Vad gör man då om inte jag är hemma? Kommer JAG att klara av att vara borta från h*n? Det kommer trots allt vara jag som är hemma med den lilla om dagarna, sambon jobbar olika varje dag men ofta slutar han inte fören 19-20 på kvällarna. Är det för tidigt att tänka på att gå ut och roa sig själv?! Om h*n har en dag som h*n absolut vill vara hos mig och är helt otröstlig? Ja, vad vet jag!?
Men folk som ska skriva spydiga komentarer om att min sambo skulle vara efterbliven osv. Behöver absolut inte göra sig det besväret att skriva alls!
Men tack alla andra för råd/erfarenheter/åsikter! JAG tycker inte att det är så lätt att veta allt vad man ska, inte ska, kan, inte kan osv...