• Melea85

Tragus piercing, hur ta bort läkningsstaven?

Ni som har/haft tragus piercing (brosket som sticker ut lite över "hålet"), hur lång tid tog det för er piercing att läka helt och hur tog ni bort läkningsstaven??? Förstår inte hur jag ska skruva på kulan så den lossnar, får inget grepp och jag har långa naglar och gör inte saken bättre..

• Svar på tråden Tragus piercing, hur ta bort läkningsstaven?
  • lunkentuss

har du en stav alltså?
    Om det sitter hårt kan du ta en liten handduk tex o sätta mot kulorna när du skruvar. Då glider man inte lika lätt.

Om det är en ring du har så behöver du en speciell tång för att öppna ringen o få ut kulan.
    Läktiden för tragus är runt 6 mån -men kan variera mellan 3-12 mån.

Var noga så du är ren om händerna innan du pillar på smycket bara =)

• lunkentuss

o du ska inte ta ut smycket förrän det har läkt helt Du kan även gå till din piercare så byter hon/han smycke till ett mindre som passar

• Melea85
    lunkentuss skrev 2010-06-25 23:54:48 följande:
    har du en stav alltså?
    Om det sitter hårt kan du ta en liten handduk tex o sätta mot kulorna när du skruvar. Då glider man inte lika lätt.

Om det är en ring du har så behöver du en speciell tång för att öppna ringen o få ut kulan.
    Läktiden för tragus är runt 6 mån -men kan variera mellan 3-12 mån.

Var noga så du är ren om händerna innan du pillar på smycket bara =)
    Ja jag har en stav, tack för tipset :) ska försöka med det.

Pillar nästan aldrig på den då jag hade en innan jag trodde var mer tålig än den var så jag brydde mig inte om att tvätta händerna innan jag rörde m.m, men fick en infektion och var tvungen att ta bort den men tog en ny efter 2 år och den läker bra, bara det att när jag sover så är den alltid uppsvullen på morgonen, även fast jag undviker att sova på den, händer bara ibland och jag har haft den 3 månader... Tänkte ta ur läkningsstaven och tvätta riktigt rent men det kanske inte är så bra idé?
  • trollotta

Nej ta inte ur staven. Tvätta ordentligt och för staven fram och tillbaka, det räcker. Tveksamt om den hunnit läka helt på tre månader..

• Melea85

Okej vad bra att ni sa det! Ska låta den vara och tvätta lite bättre då istället, Ibland blir man lite för ivrig ;)

• lunkentuss
    Melea85 skrev 2010-06-26 00:10:36 följande:
    Okej vad bra att ni sa det! Ska låta den vara och tvätta lite bättre då istället, Ibland blir man lite för ivrig ;)
    Annars kan du alltid gå till den som piercade o visa upp piercingen -om du tycker att den är svullen ofta tex eller så, kanske beror på kort stav eller att det är för lång till o me Kanske behöver du byta, men då är det bäst att piercaren gör det så det blir rätt stav o speciellt nu om den inte är läkt riktigt... =)
Svar på tråden Tragus piercing, hur ta bort läkningsstaven?