• Anonym (vilsen)

Döda duvUngar & Ingen verkar bry sig

Bor i en hyreslägenhet & har några duvungar som saknar sin mamma (som jag VET är död) Hyresvärden vill inte ta sitt ansvar, de  tycker att jag ska "stå ut tills ungarna tystnat, asså tills de e döda 

Jag har ringt alla möjliga, brandkåren, polisen.. men alla hänvisar att de inget kan göra, de e inte deras "bekymmer" osv..

Snälla, jag ser att hyresvärden har något ansvar, vad kan jag säga? 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 00:54
    Finns de inget att göra INNAN ungarna dör? :/
  • Svar på tråden Döda duvUngar & Ingen verkar bry sig
  • Anonym

Leta reda på maskar och ge ungarna...

• Anonym

Döda djur luktar inte hallon precis och där har din hyresvärd en skyldighet. Men vill inte du att ungarna ska dö, föd upp dom själv?

• Anonym

Ring till en veterinär och fråga hur du gör för att rädda dem. Du kanske kan mata själv om du får direktiv om vad du ska ge dem.

• Anonym (vilsen)

Hyresvärden vill vänta, & dör duvungrana så vill de ta hand om det DÅ...
    Även om jag VILL ge ungarna mat så NÅR jagh dom inte.. de ligger Under taket som i nsig luigger ÖVER mitt tak :/ Svårt att förklara, men i alla rfall.. de funkar inte så..
    Veterinär finns inget öppet (förutom i stockholm) & de ser inget akut att att duvungar skriker på taket, de tycker att naturen ska ha sin gång :/

• Anonym
    Anonym (vilsen) skrev 2010-06-26 01:20:57 följande:
    Hyresvärden vill vänta, & dör duvungrana så vill de ta hand om det DÅ...
    Även om jag VILL ge ungarna mat så NÅR jagh dom inte.. de ligger Under taket som i nsig luigger ÖVER mitt tak :/ Svårt att förklara, men i alla rfall.. de funkar inte så..
    Veterinär finns inget öppet (förutom i stockholm) & de ser inget akut att att duvungar skriker på taket, de tycker att naturen ska ha sin gång :/
    Stege....
  • Queenie70

Ring till hyresvärden och skrik att det är psykisk tortyr att vara tvungen att lyssna till döende djurs hungersskrik. Säg att du tänker ringa lokalpressen (och gör det) då brukar resurser uppbåda sig...fast fågelungar som inte får mat brukar dö rätt fort, så i morn kanske problemet är "löst"

• Modgun

Finns fågelcentraler vet jag, googla på det och se om det finns någon i din stad. Annars så kan du ju mata dem med mask och dylikt.

• LivL

Haller med om att du ska hota med pressen. Och prata med dom. Det handlar ju inte bara om hyresvarden utan om att INGEN vill ta hand om dom. Inte ens avliva dom.

Ar det inte djurplageri att lata dom svalta till dods, nar man vet att dom gor det? Har vi inte lagar om sant har?? 

• Anonym

jag har varit i samma sits och det var hemskt,  jag ringde alla olika myndigheter och organisationer och ingen ville göra nånting åt det!!?? det enda tipset jag fick var att ringa en jägare som kunde skjuta dom!??

alltså var finns djurvänligheten???

• Anonym

Hyresvärden kan ringa Anticimex eller något annat skadedjursbolag för att bli av med den, vilket de nu har avtal med, så skickar de en skyddsjägare som skjuter av dem.

Bättre det än att de ska ligga där tills de dör av sig själva.

• Myrbäret

Welcome till the djurvärld.

Det är fullt normalt och naturens gång.

• fruis
    Myrbäret skrev 2010-06-26 20:39:03 följande:

Eller hur?!  Ringa tidningen, det mest överdrivna jag hört idag...
  • Anonym

Duvor är hemska de är ohälsosamma och låter en massa medans de skiter ner allt, låter hårt men var glad att du slipper dom.

• Queenie70
    Myrbäret skrev 2010-06-26 20:39:03 följande:

Japp, men det som skiljer människor från djuren är ju empatiförmågan bla. och att lida av att höra djurbebiusar fötvivlat ropa efter mamma och svälta till döds är fullt normalt och sunt. Och självklart försöker man göra nåt åt situationen om det står rätt till.
Svar på tråden Döda duvUngar & Ingen verkar bry sig