• Natalie77

Är det normalt att min partner pratar med sin "väninna" nästan varje dag??

Hej!

Är bara tvungen att höra era synpunkter angående denna komplicerade situationen med min partner. Jag och min pojkkvän har varit förlovade i 3 år varit tillsammans i 4 år och har en son som nu är 17 månader. Det hela började under tiden jag var gravid med min son då min partner helt plötsligt började få samtal ifrån en yngre tjej som är 22 år gammal, glömde kanske nämna att jag är 32 och han är 30 år gammal. Jag frågade vem den här tjejen var som hela tiden ringde hem till oss, han svarade då att det var en gammal brevkompis ifrån skolan. Dem har alltid haft konktakt via brev och internet sen dem var 12-13 år gamla. Men jag tycker att bara på grund av att man har har varit brev kompisar för flera år sedan så betyder det inte att man måste fortsätta vara vännner, eller?? I alla fall hon fortsatte att ringa och han upppmuntrade hela situationen genom att ringa henne tillbaka. Hon bor utomlands och har alltså aldrig träffat min partner personligen, och eftersom min partner ursprungligen är ifrån England så åker han hem till familjen varje sommar och hälsar på. 2 månader efter att min son föddes så åkte han till London och , några dagar senare så åkte han till Paris där den här så kallade väninnan bor. Dem träffades för första gången och kom väl överens och hade mycket gemensamt enligt min partner. Efter hans återkomst till sverige så fortsatte samtalen och hon bara ringde och ringde hon till och med skickade sms, jag har gått igenom hans mobil ett antal gånger bara för att få det bekräftat att det bara är ett vänskapligt förhållande. Jag har tagit upp detta med min partner och sagt att jag inte tycker det är ok att han har kontakt med henne dagligen om dem bara är vänner. Jag menar jag har ju själv manliga vänner men det finns ju en gräns på hur mycket man umgås och hur mycket man pratar med sina vänner, jag hade lätt kunnat gör detsamma genom att sitta i telefon med mina manliga vänner varje dag, men jag gör inte det eftersom gränsen måste ju gå någonstans. När min son fyllde 1 år så bestämde sig hans väninna för att komma och hälsa på , allt gick bra och hon var trevlig, men jag kände verkligen att hon kände sig attraherad av min partner , min partner har inte visat något intresse, och han säger till mig att han bara ser henne som en lilla syster, men det är väldigt svårt att tro på när dem jämt och ständigt snackar i telefon eller chattar över nätet.

Är jag knäpp eller?? men är detta normalt?? Jag har alltid haft ett bra självförtroende och skulle aldrig tro något om min partner eftersom jag älskar honom och litar på honom , men ända sen han och hans väninna har börjat umgås så känns det som om vårt kärleksliv har nått botten. Jag är den människan som älskar närhet och gillar att kramas och pussas och bara visa att man älskar varandra. Men nuförtiden så känner jag mig så fruktansvärt ensam , jag måste alltid be honom om en puss eller en kram, han kommer inte till mig frivilligt längre vilket han annars brukade göra innan hans väninna kom in i bilden. Jag tycker att detta är jätte jobbigt och snart så kommer jag inte att orka med detta längre , har även pratat med min partners mamma om detta , men hon ser det inte ur min synvinkel utan säger att jag bara oroar mig i onödan och att hennes son älskar mig över allt annat och skulle aldig göra något för att såra mig. Men jag tycker att hans mamma är lika naiv som han själv , dem inser inte att den här väninnan är ute efter min partner. Det verkar som om det bara är jag som har insett detta eller är jag bara paranoid? Snälla säg vad ni tycker om detta behöver höra lite råd om den här situationen. Vad ska jag göra ?? Väninnan ringer även mig på hemtelefonen för att prata , men jag vet att det egentligen inte är mig hon vill prata med , utan hon försöker hela tiden köra en så kallad cover up, låtsas vara trevlig mot mig så att jag inte ska tycka illa om henne osv. Usch orkar inte mer , mår dåligt och jag vill heller inte att väninnan ska veta hur jag känner för då kommer hon verkligen att utnyttja situationen till maximum. Snälla vad tycks, uppskattar även åsikter ifrån er killar här på familjeliv som kanske har lite mer vett i huvudet att ge mig en mans synvikel på det hela.

TACKAR FÖR SVAR !!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 01:01
    Hej!

Tack för ditt svar det värmer. Jo svaret på din fråga är att han var runt 20 år och hon var runt 12 när dem började att brevväxla, jag vet att hon ser det hela på ett helt annat sätt än hon gör, jag menar man har ju själv varit en ung tjej och jag vet att i den unga åldern så blir man lätt attaherad av män som visar vänlighet och ödmjukhet, min partner har alltid varit den personen som är snäll och trevlig mot folk, och ibland så kan folk tolka det på fel sätt. Känns jobbigt, vet inte riktigt hur jag ska hantera detta , försöker att spela att jag inte bryr mig, men mår dåliga utav detta.

• Svar på tråden Är det normalt att min partner pratar med sin "väninna" nästan varje dag??
  • LyckligtSlut

Hon är alltså 22 år och han 30 år. DE har känt varandra sedan de var 12-13 år? Eller menar du att de har chattat på nätet sedan han var 20 och hon var 12? Eller han var 12 och hon var 4? Nja... Låter lite creepy, eller har jag missförstått/räknat fel?

Åldersskillnaden är ju större då än nu.

De har knappt haft kontakt under era år ihop, men sedan han träffade henne på tu man hand själv på semestern så ringer hon från utlandet varje dag för att prata med din man?

Jag tycker det hela låter helt skumt! Tycker att det låter som att de har en romantisk relation. Varför skulle man annars ringa varje dag från England?

Eller så är det så att hon är förälskad och han gillar henne men vet inte hur han ska säga ifrån. Men har de chattat sedan hon var 12 och han 20 så lär hon ju ha en helt annan syn på deras relation än han har.

PMS året runt :(
  • Natalie77

Hej!

Tack för ditt svar det värmer. Jo svaret på din fråga är att han var runt 20 år och hon var runt 12 när dem började att brevväxla, jag vet att hon ser det hela på ett helt annat sätt än hon gör, jag menar man har ju själv varit en ung tjej och jag vet att i den unga åldern så blir man lätt attaherad av män som visar vänlighet och ödmjukhet, min partner har alltid varit den personen som är snäll och trevlig mot folk, och ibland så kan folk tolka det på fel sätt. Känns jobbigt, vet inte riktigt hur jag ska hantera detta , försöker att spela att jag inte bryr mig, men mår dåliga utav detta. Sen så vill jag också tillägga att varje gång jag tar upp detta så blir han arg på mig och säger att jag är orättvis och att jag inte borde bestämma över vem han kan prata med eller inte. Men det handlar ju ine om att bestämma utan bara att jag vågar yttra mig om något som han försöker att inte prata om.

• LyckligtSlut

Okej, men du verkar ganska laidback ändå, du verkar inte helt galen av svartsjuka här i tråden iaf! Tror du att något "hände" när han hälsade på henne? Verkar ju nästan som att hon tror att han tänker lämna dig och barnet för henne eller något, när hon plötsligt ringer hela tiden.

Är man runt 20 kan man vara lite i det blå ibland. Skulle inte förvåna mig om hon tror att han tänker lämna dig och så ska de bo i England och vara en liten gullig familj. Och att han inte vet hur han ska slå romantiska tankar ur henne. Eller hon kanske inte sagt något sådant till honom heller. Jag brukade fantisera ihop helt vansinniga saker om äldre killar i den åldern... Efter 25 blev det bättre.:)

En undran, är hon lite ensam av sig? Kanske lite blyg eller nördig? Är din man hennes enda kompis typ? Har hon några kompisar i England? Har hon haft någon kille?

Har hon pratat med honom sedan hon var 12 så är han antagligen hennes "första kärlek" och det börjar bli dags att det släpper.

• Natalie77

Hej Lyckligtslut!

Jo hon är en mycket ensam person hon är singel och har ingen pojkvän, som jag förstår så har hon en massa vänner och är väldigt social av sig. Jag vet faktiskt inte vad det är som hon försöker åstadkomma men jag kommer inte låta henne lyckas. Tro mig jag kanske inte låter så svartsjuk här på tråden men ibland så är jag såååå svartsjuk att jag bara vill säga till honom att inte prata med henne alls, och sen bara strypa henne på köpet haha, skämt åsido.

Väninnan bor i Frankrike , och han bor här i sverige med mig. Jag själv bodde i London i 10 år det var där vi träffades , och han bestämde sig för att flytta med mig när jag ville flytta hem. Han åker till London nu i Augusti i 3 veckor, först så skulle väninna inte komma och hälsa på , men nu helt plötsligt när hon har fått reda på att han ska åka själv, så nu vill hon komma till London och hälsa på, och dem pratades vid innan idag och då så hade hon redan bokat en biljett. Önskar att jag kunde åka nu bara för att jävlas med henne och förstöra hennes plan. Men kan tyvärr inte på grund av jobb och dagis. Tycker du att jag ska prata med min partner ännu en gång om detta eller tycker du jag att jag bara ska avvakta situationen tills jag hittar något konkret att gå på. Är förvirrad!!!

• LyckligtSlut
    Natalie77 skrev 2010-06-26 01:42:14 följande:
    Hej Lyckligtslut!

Jo hon är en mycket ensam person hon är singel och har ingen pojkvän, som jag förstår så har hon en massa vänner och är väldigt social av sig. Jag vet faktiskt inte vad det är som hon försöker åstadkomma men jag kommer inte låta henne lyckas. Tro mig jag kanske inte låter så svartsjuk här på tråden men ibland så är jag såååå svartsjuk att jag bara vill säga till honom att inte prata med henne alls, och sen bara strypa henne på köpet haha, skämt åsido.

Väninnan bor i Frankrike , och han bor här i sverige med mig. Jag själv bodde i London i 10 år det var där vi träffades , och han bestämde sig för att flytta med mig när jag ville flytta hem. Han åker till London nu i Augusti i 3 veckor, först så skulle väninna inte komma och hälsa på , men nu helt plötsligt när hon har fått reda på att han ska åka själv, så nu vill hon komma till London och hälsa på, och dem pratades vid innan idag och då så hade hon redan bokat en biljett. Önskar att jag kunde åka nu bara för att jävlas med henne och förstöra hennes plan. Men kan tyvärr inte på grund av jobb och dagis. Tycker du att jag ska prata med min partner ännu en gång om detta eller tycker du jag att jag bara ska avvakta situationen tills jag hittar något konkret att gå på. Är förvirrad!!!
    Gah! Förstår att du blir orolig och arg nu! Tror du att din sambo är en sådan som skulle kunna ha en kärleksrelation vid sidan om? Men visst, jag har också trott en del i förhållanden och fått det motsatta bevisat, så det kanske man inte kan fråga.

Ska de vara där tillsammans hela de tre veckorna? Ska hon bo med honom? Har han sagt något alls om att han tycker det är lite jobbigt att hon gillar honom så mycket eller hur pratar han kring det mer än att hon är som en lillasyster?

Jag skulle inte kunna hålla mig med dessa misstankar till augusti, men så har ju min sambo faktiskt ljugit för mig förr och det har kanske inte din, så jag kan vara misstänksam ibland och utgår ju också ifrån det.

Klart att du är förvirrad. Är ju helt knasigt att man egentligen ska behöva stå ut med att en tjej som limmar på ens sambo ska åka på semester med honom (typ) när man själv är hemma med barnet och måste jobba.

Föreslå att ni gifter er innan han åker... Tänkte jag lite spontant. Tre år är en lång förlovning och vill han inte så är det skumt.

Men det kanske var elakt tänkt av mig...
  • Natalie77

Tack för svaret! Är jätte frustrerad just nu. Jag kan faktiskt inte svara på om min sambo skulle kunna ha ett kärleksförhållande  eller inte , men det är svårt att säga för han har faktiskt ljugit för mig en gång innan. Dem kommer inte att vara tillsamman i hela 3 veckor men dem kommer att var tillsammans i 1 vecka. Han säger att hon kommer att bo med hans mamma som bor 5 minuter ifrån hans gamla lägenhet, men vem vet han kan ju ljuga om detta, men jag kan ju alltid ta reda på sanningen ifrån hans mamma. Men även om fallet skulle vara att hon bor hos hans mamma så är det ju inte så svårt för dem att hitta på vad dem vill när det bara är 5 minuters avstånd ifrån varandra.

Att ha en tjej som limmar sig på sin sambo är det jobbigaste som finns, han pratar inte alls mycket om hur han känner. I mina ögon så verkar det som om han tycker det är fantastiskt varje gång den där fi**an ringer hihi, beklagar mitt språk, men tycker att hon är så himla jobbig , och har det svårt att skaka av henne. När det gäller giftermålet så har jag flera gånger frågat honom när han vill gifta sig, och han säger alltid 2012. Glömde kanske tilläga att förlovningsringen försvann på förlossningen, och jag har tjatat och tjatat om en ny ring men får alltid en ursäkt att han inte har råd just nu, och att det får vänta, Misstänker att han gjorde det med meningen  för att slippa förklara sig och köpa mer tid. Mina fingrar var så uppsvullna så jag var tvungen att ta av ringen och gav den till min sambo. När jag sen frågade efter den så sa han att han inte kunde hitta den. Misstänksamt eller vad??

Tycker det hela är skumt, tyckte det var skönt att höra din kommentar om giftermålet för det är ju f*n på tiden eller hur????

• LyckligtSlut

Den försvann på förlossningen för 17 månader sedan för att han slarvade bort den och du har inte fått en ny? Ni har varit förlovade i tre år, hunnit få barn under den tiden och ändå vill han gifta sig först om två år? Försöker han slå rekord i lång förlovning eller? Låter dåligt, tycker jag, men jag känner ju inte din sambo, men jag skulle också vara ledsen och fundersam.

Visst kan du ringa mamman och fråga men det lär inte hon hålla tyst om, eller hur? Och då får du mer svartsjuk satmara på hans kvarn eller vad man ska säga.

Det han ljög om förr, hade det med någon tjej bakom ryggen att göra? T o m denna tjej?

Kanske du ska börja prata med en killkompis i telefon varje kväll och åka med honom på semester. Vad skulle han säga då, tror du, din sambo?

• Krätchen

Jag som absolut inte är en svartsjuk kvinna i vanliga fall, tveksam till att jag hade accepterat  din situation.

Strunt i dagis och försök att få ledigt från jobbet. Häng med

• Krätchen

Att gifta sig är ingen lösning på problemet, det är din fästman som omprioritera.

Har du talat om att du känner obehag att de ska träffas?
    Lita på din magkänsla, du verkar vara en sansad och vettig person om jag utgår ifrån dina inlägg.

• Natalie77

Oh tack!

Vad skönt att höra era synpunkter, Det han ljög om förr hade att göra om en förra detta tjej och inte den här väninnan. Skulle jag åkt på semester med en killkompis som jag pratar med var kväll så hade min fästman inte alls varit glad. Till den nya tjejen i tråden tack för din synpunkt, uppskattas!! Jo, jag är en väldigt sansad person det håller jag med dig om. och självklart är giftermålet inte en lösning, men vi har trots allt varit förlovade i 3 år och vill han fortfarande gifta sig , så får han ju övertyga mig om att han älskar mig. Men det har han inte gjort på sistone och det oroar mig. Han säger till mig att jag har blivit paranoid, och osäker och att han inte fattar varför. FRUSTRERAD ELLER VAD??????

Svar på tråden Är det normalt att min partner pratar med sin "väninna" nästan varje dag??