Ohygienskt, chockad!!!!
Jag är själv en ganska slarvig person. Trots min egen slarvighet slutar jag aldrig att bli chockad över min svärmors totala brist på hygien. För några dagar sedan var vi hemma hos svärföräldrarna och skulle äta middag. Svärmor ställer sig och skär den råa kycklingen på skärbrädan som man drar ut under diskbänken. När hon är färdig torkar hon av skärbrädan med disktrasan och skuter in den under diskbänken. Lite senare ska hon skära upp de osköljda (!) tomaterna vilket hon gör på samma skärbräda. Salladen sköljer hon inte häller utan lägger direkt på tallrikarna. Jag blir chockad! Och jag är absolut inte en känslig person.
Detta är inte första gången som ni förstår utan en gång av alla. Inte speciellt kul när man är gravid och/eller har småbarn som ska äta av maten. När min man påpekar att hon exempelvis måste diska skärbrädan är det som om hon inte hör...eller hon säger att hon ska...och så torkar hon skärbrädan omsorgsfullt med disktrasan (tänk alla bakterier som kommer i trasan OCH som är kvar). På nått sätt känns det som att hon inte förstår hur man gör, eller som hon inte vill göra som man "ska". För mig är detta rent ut sagt snuskigt trots att jag själv kan vara slarvig (men inte ohygienisk). Till saken hör att de överhuvudtaget har det riktigt skitigt hemma. Jag tror inte att hon är medveten om detta. Får en känsla av att hon liksom inte kan städa eller nått....
Jag vill inte äta hemma hos dem mer!!!! Vad ska jag göra?