• KickanAnnika

Vad kan man spraya/hälla utomhus så att hundar ej vill kissa?

Har en liten trädgård som ligger just ut med en gångstig. Går mycket hundar där och eftersom vi själv också har hund är det ett jävla pissande både inifrån trädgården och utifrån- Skitäckligt!
    Kan man hälla ut nånting, spraya nåt runt staketet så att de inte så gärna vill kissa? Ättika eller nåt liknande tänker jag? Nån som har nåt bra tips på lager?

• Svar på tråden Vad kan man spraya/hälla utomhus så att hundar ej vill kissa?
  • Dimes

Menar du att din hund kissar i eran trädgård? Om du gör det så är mitt råd till dig att uppfostra din hund och ta med den på regelbundna promenader så att den inte är kissnödig.

• Jomppelina

Det finns specialmedel för sådant om du uppsöker närmaste fackhandel, men jag skulle tro att det blir vansinnigt dyrt att behandla en hel trädgård, och det finns inga garantier för att det funkar, framförallt inte efter nästa regnskur. 
    Så bästa rådet är att sluta ha hunden ute i trädgården om du vill bli av med utomhusskvättandet....
    Att han måste pinka över där andra hundar pinkar på hans revir är helt naturligt. Och att de i sin tur pinkar där han har markerat likaså... så ovanstående råd samt att aldrig ha hunden lös är nog bästa sättet att minimera pinkande från alla hundar, både er egen och andras.

Eller smäll upp en hundgård i ett hörn, så begränsar sig pinkandet till det området...

• KickanAnnika

Vi har alltså en minimal trädgård till vårt lilla radhus. Den är så stor som en hundgård typ .

Tyvärr är det inte en lösning att inte ha honom lös där eftersom vi tillbringar mycket tid i trädgården hela familjen. En löplina är ju inte lönt i en så liten trädgård, då skulle han få sitta bunden på bara en meter s a s. Då får han hellre vara lös, glad och skvätta

Det är ju pissande utifrån som en det egentliga problemet, men det är ju så klart svårt. Det har alltid rastats hundar så nära staketet redan innan vi själv hade hund. Börjas det så blir det ju så sen att alla ska markera så klart. Så låter vi vår hund vara inne slutar ju tyvärr inte pissande för det.

Det är inget jätteproblem, men jag fick lite spel idag när jag rensade ogräs längs med staketet. Inte jättemysigt...

• Jomppelina
    KickanAnnika skrev 2010-06-26 13:23:08 följande:

Vi har alltså en minimal trädgård till vårt lilla radhus. Den är så stor som en hundgård typ .

Tyvärr är det inte en lösning att inte ha honom lös där eftersom vi tillbringar mycket tid i trädgården hela familjen. En löplina är ju inte lönt i en så liten trädgård, då skulle han få sitta bunden på bara en meter s a s. Då får han hellre vara lös, glad och skvätta

Det är ju pissande utifrån som en det egentliga problemet, men det är ju så klart svårt. Det har alltid rastats hundar så nära staketet redan innan vi själv hade hund. Börjas det så blir det ju så sen att alla ska markera så klart. Så låter vi vår hund vara inne slutar ju tyvärr inte pissande för det.

Det är inget jätteproblem, men jag fick lite spel idag när jag rensade ogräs längs med staketet. Inte jättemysigt...

Är det en sådan liten täppa, så gå in och köp en sprayflaska med antikissmedel i närmaste hundsportsaffär. Att testa skadar inte... förstår att det är omysigt. Själv svor jag högt över grannarnas katter när jag bodde i stan och hade en sådan där frimärksstor gräsplätt med staket runt.
    Bor ni i hyressrätt eller bostadsrätt?
    För egentligen är det INTE okej att promenerande hundar tillåts pinka på staketen, just av det skälet som du beskriver. Sen är det dessutom direkt omysigt när solen står på en varm dag....
  • Lathundarna

Sätt upp skyltar att er tomtgräns inte är en hundlatrin (finns t o m att beställa i plast/metall på nätet)? Nog kan hundägarna få hundarna att låta bli att pinka just de metrarna alltid. Vi har ett flertal staket här i byn med såna skyltar, och majoriteten som passerar med sina hanhundar respekterar detta.

• Sköna Emma

hundar tycker int om att kissa på sitt eget revir! Men skit samma det va inte det du frågade!!!

Jag undra det samma, vi har också hund men han kissar ALDRIG på våran tomt. Men alla andra JÄVLA hundar ska kissa på postlådan och busken utanfö. SKIT ÄCKLIGT!!!

• Jomppelina
    Sköna Emma skrev 2010-06-27 00:08:38 följande:
    hundar tycker int om att kissa på sitt eget revir! Men skit samma det va inte det du frågade!!!

Jag undra det samma, vi har också hund men han kissar ALDRIG på våran tomt. Men alla andra JÄVLA hundar ska kissa på postlådan och busken utanfö. SKIT ÄCKLIGT!!!
    ? Var har du fått det ifrån att hundar inte tycker om att pinka in sitt revir? Hur revirmarkerar din hund?
  • Lathundarna
    Sköna Emma skrev 2010-06-27 00:08:38 följande:
    hundar tycker int om att kissa på sitt eget revir!
    Jag tror du har förväxlat det med "hundar kissar inte i sin egen bädd". Vilket inte heller det är helt sant
  • Sköna Emma
    Jomppelina skrev 2010-06-27 00:51:15 följande:
    ? Var har du fått det ifrån att hundar inte tycker om att pinka in sitt revir? Hur revirmarkerar din hund?
    Sambon sa det någongång.
    våran hund kissar ALDRIG i våran lilla trädgård. Men vi gärna kissa utanför.

Kanske inte är sant, jag är så lätt lurad så han kan ljög för mig
Svar på tråden Vad kan man spraya/hälla utomhus så att hundar ej vill kissa?