KickanAnnika skrev 2010-06-26 13:23:08 följande:
Vi har alltså en minimal trädgård till vårt lilla radhus. Den är så stor som en hundgård typ
.
Tyvärr är det inte en lösning att inte ha honom lös där eftersom vi tillbringar mycket tid i trädgården hela familjen. En löplina är ju inte lönt i en så liten trädgård, då skulle han få sitta bunden på bara en meter s a s. Då får han hellre vara lös, glad och skvätta 
Det är ju pissande utifrån som en det egentliga problemet, men det är ju så klart svårt. Det har alltid rastats hundar så nära staketet redan innan vi själv hade hund. Börjas det så blir det ju så sen att alla ska markera så klart. Så låter vi vår hund vara inne slutar ju tyvärr inte pissande för det.
Det är inget jätteproblem, men jag fick lite spel idag när jag rensade ogräs längs med staketet. Inte jättemysigt...
Är det en sådan liten täppa, så gå in och köp en sprayflaska med antikissmedel i närmaste hundsportsaffär. Att testa skadar inte... förstår att det är omysigt. Själv svor jag högt över grannarnas katter när jag bodde i stan och hade en sådan där frimärksstor gräsplätt med staket runt.
Bor ni i hyressrätt eller bostadsrätt?
För egentligen är det INTE okej att promenerande hundar tillåts pinka på staketen, just av det skälet som du beskriver. Sen är det dessutom direkt omysigt när solen står på en varm dag....