• DreamBear

Slem i avföringen - rädd!

Jag har sedan i torsdags haft problem med magen och har skrivit ett inlägg om detta här: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m53215300.html
    Men insåg att eftersom det inte är alla som vill tala om bajs offentligt så kanske fler svara om de kan vara anonyma.

Jag vet inte vad jag har drabbats av men jag mår dåligt.

Tidigare, sedan år 1999, så har jag haft problem med magsmärtor. Gaser mestadels, och har alltid behövt rapa mycket. Och gör det mer och mer känns det som.
    Bajsar sällan korvar, utan mitt normala bajs ser mer ut som en komocka. Brukar få gå på toa en gång om dagen vanligtvis efter frukost.

I torsdags fick jag gå tre gånger, efter varje måltid.
    I fredags fick jag gå iväg sju gånger.
    Skillnaden dessa dagar i jämförelse med övrigt är:
    Bajset ser grötigt ut.
    Under fredagen så var det väldigt ljus.
    Idag är det mörkare.
    Jag har ingen direkt matlust, men kan äta.
    Mår svagt illa, har gjort hela veckan.
    Törstig, kissar normalt.

Nu när jag var på toa fick jag ur mig en liten klutt tillsammans med vad som såg ut att vara en bit slem. När jag pekade på slemmet med toaborsten fall det sönder. Såg ut som slemmigt bajs. Genomskinligt.

Vad kan detta vara??

Googla på det, och det är ju bara cancer jag hittar
    Ska ringa läkaren på måndag, men dit är det ett tag.

• Svar på tråden Slem i avföringen - rädd!
  • Fiyali

www.netdoktor.se/mage-tarm/&Question=19782
    lite olika alternativ till vad det kan vara, ingenting om cancer:)

...ibland räcker det inte med att man gör sitt bästa, ibland måste man göra det som krävs...
  • DreamBear

Tack för länkarna!

Det är kanske normalt att tanken om cancer dyker upp, och man enbart ser det när man googlar runt eftersom det är för mig det värsta som kan vara.

Men jag har aldrig tidigare sett slem i avföringen, detta var första gången. Därav min oro.
    Jag kan äta, men jag har ingen matlust alls. Känns inte alls kul. Dessutom känns det som jag skulle behöva bajsa, men inget kommer, inte ens en fis.
    Nu har jag kanske bajsat tillräckligt dessa dagar, men känslan är att jag skulle vilja och behöva bajsa. Suck.

• Anonym

kan vara obalans i tarmarna? tarmsjukdom kanske..hör med läkaren =) lycka till..säkert inge allvarligt...

• Anonym (laktos)

Jag har likandat, får det när jag äter för mycket laktos.

• DreamBear

Laktos? Det skulle det kunna vara. Delvis. Jag har märkt att magen blir orolig och bubblig när jag dricker mycket mjölk, äter grädde. Men jag har inte behövt springa på toa för det. Men det kanske kan vara en orsakerna i detta.

• Anonym (b)

Stress, obaland i tarmarna, ändring av diet, annan medicinering du har?,

Jag skulle om jag var du dricka mycket batten, äta mer fibrer, ändra kosten långsamt, ringa sjukvårdsrådgivningen om du är orolig, se till att sova och vila mycket, promenera lugnt och få igång tarmarna på det sättet, sedan självklart åka till läkaren om du är väldigt orolig och vill kolla upp.

• DreamBear

Tack för tipsen Anonym (b)!
    Jag har inte tagit några mediciner eller tabletter, inte ändrat kosten. Har levt som vanligt. Förutom att jag precis tagit en examen och nu är arbetslös. Stress har klivit in mer i mitt liv tror jag. Även fast jag inte känner mig stressad finns det nog med mig omedvetet.

• Anonym (b)
    DreamBear skrev 2010-06-27 11:50:12 följande:
    Tack för tipsen Anonym (b)!
    Jag har inte tagit några mediciner eller tabletter, inte ändrat kosten. Har levt som vanligt. Förutom att jag precis tagit en examen och nu är arbetslös. Stress har klivit in mer i mitt liv tror jag. Även fast jag inte känner mig stressad finns det nog med mig omedvetet.
    Ja magen brukar reagera på stress. Så försök att ta hand om dig och gå och kolla upp om besvären fortsätter. Det är ju mer normalt att gå en eller två gånger, inte sju. Hoppas det är övergående och att du blir bättre snart.
  • DreamBear

Återigen fick jag gå på toa direkt på morgonen innan frukost, sedan blev det en gång till efter frukost. Jag får magknip, och MÅSTE gå. Det känns som jag skulle vara kass i magen rejält men det som kommer ut ser fortfarande grötigt ut, ojämnt.

Dessutom enormt trött, mår illa och är matt. Mår inte alls bra. Har ingen ork alls.

Väntar på att de ska ringa från hälsocentralen nu. Är rädd. Det känns verkligen som jag skulle kunna dö, vill inte vara ensam men är det, sambon jobbar.

Svar på tråden Slem i avföringen - rädd!