• skrosa

Hensvik spjälsäng(ikea)

Är det någon som har en Hensvik (ikea) spjälsäng??
    KAn man ta bort långsidan när den är på högsta sängläge?

VI tänkte köpa den o ställa mot våran säng om man kan vara utan längsidan på den:)
    Så snälla ge mig lite svar, ska upp till ikea imorgon(söndag)

Vi är nämligen 3 i våran säng redan o då tänkte vi att det blir lättare om man "bygger" yt vår säng istället för att klämma in en bebis med:)

Tack på för hand// skrosa

• Svar på tråden Hensvik spjälsäng(ikea)
  • skrosa

Men det står ju att det går när barnet blir äldre, men framgår inte om det funkar för små:)

Det är rea på ikea imorgon tror knappt att personalen har tid att svara på frågor;) Därför tänkte jag kolla med alla goa tjejer här:)

• Fru Landström

Vi har Hensvik och som jag ser det så går det inte att ta bort sidan när den är på hösta läget, dock när den är längst ner går det.

Kan dock gå om man modifierar den lite och sedan även ser till att den sitter fast i den stora sängen med hjälp av nått så den inte glider iväg och det blir en glipa som barnet kan ramla ner.

Dock så kräver detta att man är lite händig.

• Zixi
    Fru Landström skrev 2010-06-26 15:52:22 följande:
    Vi har Hensvik och som jag ser det så går det inte att ta bort sidan när den är på hösta läget, dock när den är längst ner går det.

Kan dock gå om man modifierar den lite och sedan även ser till att den sitter fast i den stora sängen med hjälp av nått så den inte glider iväg och det blir en glipa som barnet kan ramla ner.

Har du nåt mått på hur högt upp botten hamnar i det högre läget, med resp utan madrass? För om den hamnar för högt upp så funkar den inte riktigt att ha brevid sängen.
    Juli - 2010
  • Fru Landström

Botten hamnar 43,5 cm från golvet i det högre läget utan madrass. Vi har en 5 cm madrass vilket gör att det blir 48,5 cm från golvet med madrassen i.

• Zixi
    Fru Landström skrev 2010-06-26 16:22:16 följande:
    Botten hamnar 43,5 cm från golvet i det högre läget utan madrass. Vi har en 5 cm madrass vilket gör att det blir 48,5 cm från golvet med madrassen i.
    Massa tack    Ska gå och mäta min säng nu och se om det funkar
    Juli - 2010
  • Zixi

Var på IKEA idag och köpte sängen för 299kr   Ska montera den imorgon.

Juli - 2010
  • charlie00
    Zixi skrev 2010-06-27 18:37:33 följande:

Var på IKEA idag och köpte sängen för 299kr   Ska montera den imorgon.

Skulle precis tipsa om det. De vräker ut den för 299 nu under sin "cirkus rea" tom 11 juli eller något sånt. Utan att ha gjort en djupare studie och fast det är alleles för tidigt (4+6) ska vi nog slå till och ställa den i källaren tillsvidare. Hittar man någon annan man hellre vill ha sen kan man ju sälja den på blocket.
  • Zixi
    charlie00 skrev 2010-06-27 19:20:13 följande:
    Skulle precis tipsa om det. De vräker ut den för 299 nu under sin "cirkus rea" tom 11 juli eller något sånt. Utan att ha gjort en djupare studie och fast det är alleles för tidigt (4+6) ska vi nog slå till och ställa den i källaren tillsvidare. Hittar man någon annan man hellre vill ha sen kan man ju sälja den på blocket.
    Grattis till plusset och ja, smart tänkt! Själva har vi haft en vagn ståendes i vardagsrummet i snart 20 veckor... vi hittade en för ett så bra pris att vi slog till och tänkte att om vi ångrar oss så får vi minst lika mycket för den på blocket som vi lagt ut. Man ska passa på när fynd dyker upp. 
    Juli - 2010
  • charlie00

Dessutom har man öppet köp på ikea i 3 månader.

• Mashenjka
    Fru Landström skrev 2010-06-26 15:52:22 följande:

Spännband funkade på vår Leksvik i högsta läge!
  • Orion87

kunde inte låta bli att köpa en igår på ikea när det var så pass nedsatt. och att jag bara är i vecka 14 gör ju ingenting i och med att det är öppet köp 3 månader. om något nu skulle hända med bebisen menar jag,  men det tror jag inte är SÅ glad att vi fick en sån fin säng för det priset!

• skrosa

Köpte en med igår:) De gick åt som smör i solen, o då var vi inne precis när de öppnade ikea på fm:)

Svar på tråden Hensvik spjälsäng(ikea)