• skrosa

Hensvik spjälsäng(ikea)

Är det någon som har en Hensvik (ikea) spjälsäng??
    KAn man ta bort långsidan när den är på högsta sängläge?

VI tänkte köpa den o ställa mot våran säng om man kan vara utan längsidan på den:)
    Så snälla ge mig lite svar, ska upp till ikea imorgon(söndag)

Vi är nämligen 3 i våran säng redan o då tänkte vi att det blir lättare om man "bygger" yt vår säng istället för att klämma in en bebis med:)

Tack på för hand// skrosa

• Svar på tråden Hensvik spjälsäng(ikea)
  • Gurkan

Mitt svar kanske är fullständigt ondigt men vi har en gammal Gulliver från ikea och på den får man egentligen inte plocka bort långsidan på högsta läge men det har vi gjort ändå och dessutom stärkt långsidan med en bräd under själv liggytan bara för att få det så stabilt som möjligt.
    Vi har också fäst kraftiga vinkeljärn som vi hakar tag i sängramen med och på så vis sitter spjälsängen fast. Så underbart att ha bebisen nära, nära men ändå ingen oro (klarade inteav att sova med barnet i sängen, spände mig så)

• skrosa

Vår första sov hos oss fast på utsidan med ett par stolsryggar som stopp, funkade då men inte längre, sängen får precis plats mellan väggen o sängen, därför fastnade jag för den:) och sambon med för då slipper han bygga en säng vid min sida:)
    Vinkeljärn o förstärkning var en bra ide:)

• Tattyn

Vi har en Hensvik spjälsäng till vår dotter och vi har gjort exakt som du tänker göra, plockat bort ena sidan och har spjälsängen mot våran säng. Hensvik är gjord för att du ska kunna ta bort ena långsidan, det följer med en liten "planka" som su skruvar fast längst ner på långsidan efter att du tagit bort sängsidan som gör sängen lika stabil som om alla sidor hade varit kvar. Funkar toppen och mot vår säng är högsta läget samma höjd som vår madrass.

Svar på tråden Hensvik spjälsäng(ikea)