• Heureka

Feber av myggbett?

Sitter i telefonkö till sjukvårdsrådgivningen, slänger ut en fråga här under tiden.

Lillan har lyckats få myggbett trots nät, och inatt fick hon några till. Idag har hon varit trött o kinkig o känts varm. Tog tempen på henne o hon har 38,7. Kan det vara myggbetten som hon reagerat på? Men hon har ju inte blivit så här tidigare. Hon fick vaccination i måndags, blev lite ledsen o kinkig då med, men ingen feber.

råd någon?

Underbara, älskade lilla Freja, äntligen är du här 10/1-10
  • Svar på tråden Feber av myggbett?
  • Zozzo87

Har du gett henne feberneds?

Troligtvis kan det vara en biverkn av vaccinationen....MEN kan ju vara av myggbett. det har min kusinbarn fått många gånger. Men hon fick Heinix mot det. (antihistamin)

Men bra att du ska prata med sjukvårdsuppl iaf.

• bocabo

jag var jättekänslig mot myggbett när jag var liten fram tills jag var runt 7, speciellt när vi var uppåt landet. Fick alltid feber och var jättedålig. Tror inte du behöver oroa dig. Man kan var överkänslig mot giftet.

Idag blir jag tack och lov inte dålig längre

• Mimmi P

Jag har också fått feber av myggbett när jag var liten, det blir väl en allergisk reaktion. Behöver ju inte vara nån fara men kan nog vara bra att kolla upp.

• Heureka

har inte gett henne febernedsättande än. Hon blev snabbt varm, vill höra med uppöysningen först.

Kan reaktionen på vaccinationen komma nästan 1 vecka efter??

tack för snabba svar.

• Zozzo87

Så var det för min son iaf med en av vaccinationerna. Men din liten är väl bara ett par månader? 5 månader??

Usch det är alltid otäckt då barnen blir sjuka eftersom de inte kan tala om var de har sjukt så de är så där små...

Synd att man måste sitta och vänta så länge på svar hos sjukvårdsupplysn. Hon kmr ju att hinna få ännu högre temp medan...Hur länge har du väntat??

• Heureka

25 min.............

Ja hon blir 6 månader den 10 juli.

• Heureka

Mmmm efter 32 min svarade de. Sköterskan (?) menade att hon måste ha några andra symptom som ex hosta eller snuva mm, för man ska inte behandla feber utan andra symptom. Hon verkade inte tro på att det var någon allergisk reaktion. Dock tror jag det, pappan är allergisk mot det mesta i naturen och jag har reagerat väldigt vid insektsbett.

Köpte äppeljos för 4 månader på affären som jag blandade ut med vatten och fick i henne riktigt myckte vätska, så det känns skönt. Hon fick en alvedon-sup strax innan 17 och det tog mindre än en timme så var hon mycket piggare. Hoppas det håller i sig nu.

Tack för alla era svar.

Svar på tråden Feber av myggbett?