• 8Viola2

Babykläder i storlek 44 (klänning+strumpbyxor)??

Någon som kan tipsa om vart man kan köpa små klänningar i storlek 44?
    Hittade inga på Babyland eller Babyproffsen som annars har i mindre storlekar.

Tack på förhand! Solig

♥ Nathalie 2010-05-29 ♥
  • Svar på tråden Babykläder i storlek 44 (klänning+strumpbyxor)??
  • Ida1990

Jag vet att Laban kläderna är rätt smmå. De finns ju att köpa lite varstans. Letade också efter små kläder då jag visste att min son skulle vara liten när han föddes. Såg att det fanns så små som storlek 40 :) Polarn och pyret har också kläder i storlek 40.

Leo 2010 02 05
  • 8Viola2

Tack för tipset!

Ska be sambon kolla på dem när han ska iväg imorgon Flört

♥ Nathalie 2010-05-29 ♥
  • 8Viola2

Linda: Just det...ska kolla direkt på nätet Glad

♥ Nathalie 2010-05-29 ♥
  • Kickans mamma
    Ida1990 skrev 2010-06-26 21:32:15 följande:
    Jag vet att Laban kläderna är rätt smmå. De finns ju att köpa lite varstans. Letade också efter små kläder då jag visste att min son skulle vara liten när han föddes. Såg att det fanns så små som storlek 40 :) Polarn och pyret har också kläder i storlek 40.
    Leo 2010 02 05
    finns mkt mindre än så också....
    Flicka 04, Pojke 05 och BF Maj 2010
  • 8Viola2
    Kickans mamma skrev 2010-06-26 21:41:22 följande:
    finns mkt mindre än så också....
    Ja babyland hade i storlek 30 Tungan ute
    ♥ Nathalie 2010-05-29 ♥
  • 8Viola2
    8Viola2 skrev 2010-06-26 21:43:01 följande:
    dock inga klänningar
    ♥ Nathalie 2010-05-29 ♥
  • Ida1990
    8Viola2 skrev 2010-06-26 21:43:01 följande:
    Hjälp måste vart pyttelitet :) Tycker att 40 var riktigt smått. Tur att det finns iaf. Min son drunknade i storlek 56 när han föddes
    Leo 2010 02 05
  • Anemia

Lindex har små storlekar med ibland, det får dock bara in vissa kläder i stl 44.

PoP har visserligen från stl 40, men deras 40 är större än HM´s 44.

Ska du ha prematurkläder så kolla om du känner någon som ska till Ullared. Jag fick kläder därifrån, dels mycket bra kvalitet och pris. Prematurkläder från babyproffset osv är det ordentliga överpriser på, tvyärr..

• 8Viola2
    Anemia skrev 2010-06-26 21:48:51 följande:
    Lindex har små storlekar med ibland, det får dock bara in vissa kläder i stl 44.

PoP har visserligen från stl 40, men deras 40 är större än HM´s 44.

Ska du ha prematurkläder så kolla om du känner någon som ska till Ullared. Jag fick kläder därifrån, dels mycket bra kvalitet och pris. Prematurkläder från babyproffset osv är det ordentliga överpriser på, tvyärr..
    Jo du kläder jag köpt är ifrån babyland och babyproffsen och jag betalade en hel del för de kläderna. Dyrt men man vill ju att något ska passa.
    Tyvärr ska ingen till ullared vad jag vet men tack för tipset.

Har två bodysar från Kappahl i storlek 44 men de är jättestora på min lilla tjej.
    Antar att det skiftar mkt mellan märkena.
    ♥ Nathalie 2010-05-29 ♥
  • 8Viola2
    Ida1990 skrev 2010-06-26 21:46:06 följande:
    Hjälp måste vart pyttelitet :) Tycker att 40 var riktigt smått. Tur att det finns iaf. Min son drunknade i storlek 56 när han föddes
    Hehe...ja det var riktigt smått.
    Undrar om man ens vågar ta i ett sådant barn när de föds.
    Eller kanske var 32...hur som helst mkt mkt litet.
    Men håller med dig att 40 är riktigt smått.
    ♥ Nathalie 2010-05-29 ♥
  • Anemia

Thelma hade strl 44 tills hon var drygt 3 månader! Hon var visserligen pytterliten  när hon kom!

har du kollat runt på nätet? http://www.pytteliten.net/ har även de prematurkläder, men det kostar.

Trist värre, som prematurförälder känns det som ja.. ytterligare en sak man måste utstå med att hitta passande kläder!

Tror att Thelma fick en klänning från villervalla och den var i stl 50, men väldigt liten! Klänningar kan ju vara lite större utan att man tänker på det, strumpbyxor är svårare. Exprimentera med att krympa kläder i tvätten om du vågar?? Jag gjorde det med ett par (billiga) bodys!

• 8Viola2
    Kickans mamma skrev 2010-06-26 22:09:06 följande:
    Här fanns en klänning kanske inte det roligaste iof... www.lillapyret.se/product.php?ID=128
    Nej kanske inte den roligaste men vi närmar oss
    ♥ Nathalie 2010-05-29 ♥
  • 8Viola2
    Anemia skrev 2010-06-26 22:02:12 följande:
    Thelma hade strl 44 tills hon var drygt 3 månader! Hon var visserligen pytterliten  när hon kom!

har du kollat runt på nätet? www.pytteliten.net/ har även de prematurkläder, men det kostar.

Trist värre, som prematurförälder känns det som ja.. ytterligare en sak man måste utstå med att hitta passande kläder!

Tror att Thelma fick en klänning från villervalla och den var i stl 50, men väldigt liten! Klänningar kan ju vara lite större utan att man tänker på det, strumpbyxor är svårare. Exprimentera med att krympa kläder i tvätten om du vågar?? Jag gjorde det med ett par (billiga) bodys!
    Nja jag vågar nog inte det...eller en billig kan man kanske avvara. hehe
    Pytteliten kollade jag på och Bee-kläderna är de jag köpt.

Håller med dig ang prematurförälder.
    Även om man varit duktig på att sy så hade jag iaf inte orkat eller hunnit med det.

Svärmor anser att hon kan ha storlek 50 även om det är för stort...visst men roligare med kläder som passar.
    ♥ Nathalie 2010-05-29 ♥
Svar på tråden Babykläder i storlek 44 (klänning+strumpbyxor)??