• högbergarna

Vilket namn passar till namnet Knut?

Våran son på 2.4 år ska bli storebror i januari om allt går som det ska.
    Vi vet inte om det är en flicka eller pojke men funderar självklart på namn. Vi har en förkärlek för att använda släktnamn.
    Blir det en pojke har namnet Nils förts på tal.
    Blir det en flicka tjatar min moder om att hon ska heta Ebba efter min mormor
    Ebba känns så vanligt?
    Någon som har förslag på namn som skulle kunna passa till namnet Knut?
  • Svar på tråden Vilket namn passar till namnet Knut?
  • högbergarna
    Kakmonster skrev 2010-06-26 23:15:03 följande:
    Greta, Maj...
    Tyvärr har jag assossiationsproblem till namnet Greta pga gammal klasskamrat. Dessutom heter syrrans ena hund det. MEN det är ett fint namn egentligen.. Maj känns lite el då barnet kommer i Januari. Hehe! :)
  • Pluppisen

Ingrid är ett av mina favoritnamn och det tycker jag passar med Knut  Om våra tvillingar är tjejer kommer en av dem få heta det.

Nils är jättefint, annars är Tage ett förslag.

Ebba är fint men kanske lite vanligt, det viktigaste är ändå att ni föräldrar är nöjda!

• snabla

En kompis till mig har tvillingar som hetter Knut o Otto det är fint tillsamans tycker jag
    annars Elis, Sixten...
    Ebba heter min flicka så det är ju superfint såklart men har blivit vanligare men Elvira; Signe,
    Cornelia m.fl lättare m tjejnamn tycker jag.

• högbergarna
    Pluppisen skrev 2010-06-28 13:16:51 följande:
    Ingrid är ett av mina favoritnamn och det tycker jag passar med Knut  Om våra tvillingar är tjejer kommer en av dem få heta det.

Nils är jättefint, annars är Tage ett förslag.

Ebba är fint men kanske lite vanligt, det viktigaste är ändå att ni föräldrar är nöjda!
    Ingrid är fint.. men det heter min lillasyster. Känns lite för nära för att ta namnet igen. ;)
    Gratulerar till tvillingarna i magen! :)
    Ja Ebba är fint men som sagt känns det så himla vanligt. Men jag vet inte... kanske inte är lika vanligt på barn som föds nu?
    snabla skrev 2010-06-28 13:22:22 följande:
    En kompis till mig har tvillingar som hetter Knut o Otto det är fint tillsamans tycker jag
    annars Elis, Sixten...
    Ebba heter min flicka så det är ju superfint såklart men har blivit vanligare men Elvira; Signe,
    Cornelia m.fl lättare m tjejnamn tycker jag.
    Cornelia är vackert... Men vi gillar korta namn. Signe är fint! :)
  • fridastina

Oh! Bra smak!

Här är några av mina favoriter:
    Stig
    Torsten
    Göte
    Nils
    Tage
    Rune
    Allan
    Ture
    Sigvard
    Eskil
    Alf
    Dag

Ruth
    Edith
    Inez
    Maj
    Ingalill
    Gun
    Märta
    Ester
    Dagny
    Harriet
    Asta

Ja, det är bara några av alla de fina namn som finns!!

• högbergarna
    fridastina skrev 2010-07-04 21:07:46 följande:
    Oh! Bra smak!

Här är några av mina favoriter:
    Stig
    Torsten
    Göte
    Nils
    Tage
    Rune
    Allan
    Ture
    Sigvard
    Eskil
    Alf
    Dag

Ruth
    Edith
    Inez
    Maj
    Ingalill
    Gun
    Märta
    Ester
    Dagny
    Harriet
    Asta

Ja, det är bara några av alla de fina namn som finns!!
    Edit har jag faktiskt varit inne på... Fint! :) Du listade många fina namn!! :)
  • fridastina
    högbergarna skrev 2010-07-04 21:23:51 följande:
    Edit har jag faktiskt varit inne på... Fint! :) Du listade många fina namn!! :)
    Hehe, va bra!! Har man döpt sin son till Knut har man bra smak - så är det!!! Jag har några till på papper men det pappret har jag inte här just nu. Ska leta reda på det. Jag samlar nämligen på fina namn.

Några på rak arm är Göta, Estrid, Astrid, Gunvi, Gullan, Helfrid, Sigfrid, Barbro, Bo, Kerstin, Boris, Viola....
    Gillar riktiga mormorsnamn eller tuffa 40-tals- (50-tals) namn. Tänk dig en liten pojk som heter Bo! Eller en söt flicka som heter Gulli. Jag smäter med en gång!!! Idag träffade jag en Torsten och han var så mjuk, så mjuk (mest på grund av namnet då) ;)
  • högbergarna
    fridastina skrev 2010-07-04 21:32:34 följande:
    Hehe, va bra!! Har man döpt sin son till Knut har man bra smak - så är det!!! Jag har några till på papper men det pappret har jag inte här just nu. Ska leta reda på det. Jag samlar nämligen på fina namn.

Några på rak arm är Göta, Estrid, Astrid, Gunvi, Gullan, Helfrid, Sigfrid, Barbro, Bo, Kerstin, Boris, Viola....
    Gillar riktiga mormorsnamn eller tuffa 40-tals- (50-tals) namn. Tänk dig en liten pojk som heter Bo! Eller en söt flicka som heter Gulli. Jag smäter med en gång!!! Idag träffade jag en Torsten och han var så mjuk, så mjuk (mest på grund av namnet då) ;)
    Hahaha! :) Jag tackar! :)
    Sonen råkar heta Bo oxå.. fast som andranamn...
  • fridastina

Haha, här har vi inbördes beundran för vår goda smak!!! Jag brukar inte skriva mitt toppnamn, men jag gör det nu ändå. Om jag någon gång får en pojk ska denna pojke heta Gösta. Det är tufft! Respektfullt namnycker jag.
    Jag är också svag för dubbelnamn, är Bo-Sigvard så tokigt? Maj-Lis är också väldigt fint.

Stig-Torsten ska vår hund få heta :). Den bästa av världar - behöver ju inte välja bort något fint namn. Vissa dagar kan han kallas Stig, andra Torsten och en riktigt bra dag kan man använda båda. Smidigt!

Siv och Berit då? Är det verkligen så dumt?

Svar på tråden Vilket namn passar till namnet Knut?