• Dovey

Mountain Buggy -Urban Jungle eller Swift

Hej, jag tänkte köpa en urban jungle singlevagn.
    Har en dubbelvagn men behöver även en enkel när jag inte har med mig båda barnen.

Kan inte bestämma mig för om jag ska ta den mindre, swift (10 " däck och 23 "bred) eller urban jungle (12 " däck och 25" bred).
    Swift är snyggare men urban jungle lite större och det är 12" däck jag har på dubbelvagnen och den är suuuper! Verkligen.

Har ngn en swift? Är däcken för små???

Sen har jag en fråga till ALLA mountain buggy ägare: hur ändrar man axelbanden på selen i vagnen. Förstår inte alls hur jag ska kunna höja axelbanden.

KRAM och tacksam för svar.
    Sara

• Svar på tråden Mountain Buggy -Urban Jungle eller Swift
  • charmmiss

det är riktigt bökigt att ändra läget på axelbanden.

du stoppar in handen bakom ryggplattan och lirkar ut spännet sedan lirkar du in det i den hålet du vill ha den i.
    Jag har ägt  6 vagnar men aldrig ändrat spännena för att jag tycker det är för bökigt.
    h

• Dovey

Har du haft swift eller urban???

Visste inte att det gick att få in handen bakom ryggplattan , ska försöka ikväll då.
    Tack
    S

• charmmiss
    Dovey skrev 2010-06-26 22:39:54 följande:
    Har du haft swift eller urban???

Visste inte att det gick att få in handen bakom ryggplattan , ska försöka ikväll då.
    Tack
    S
    har bara haft urban, både syskon o singel. samt en mountain terrain. gillade den då den var lätt o smidig, men hade den mest när vi reste.
    swiften verkar ju vara liten o smidig, men jag skulle inte byta ut min urban, älskar den
    Och när jag får punka så lånar jag bara däck från syskonvagnen tills den är lagad. smidigt o bra.
  • Dovey

Vad kostar nya däck???

Har inte haft punka än trots att jag kör överallt och på sten i parker. Hmm. kanske haft tur. Älskar också denna vagn och vill därför byta ut min klumpiga teutonia mot en singelvagn.

• charmmiss
    Dovey skrev 2010-06-26 22:46:56 följande:
    Vad kostar nya däck???

Har inte haft punka än trots att jag kör överallt och på sten i parker. Hmm. kanske haft tur. Älskar också denna vagn och vill därför byta ut min klumpiga teutonia mot en singelvagn.
    de är inte så dyra, vet att de finns på coop för några tior. Är ju såklart dyra om de köps på babyproffsen eller så.
    Min svåger jobbar på däckia så jag har fått ett litet lager av honom.
    Har fått punka två ggr på olika vagnar så det är inte så farligt.
  • Dovey

Går det att köpa däcken både i storlek 12" och 10 `???.

Då borde jag också köpa upp ett lager.

• Dovey

Hmmm, hittar inte däck på Däckia... men om du har måste de ju gå att få där.

• charmmiss
    Dovey skrev 2010-06-26 22:52:25 följande:

Går det att köpa däcken både i storlek 12" och 10 `???.

Då borde jag också köpa upp ett lager.

du måste nog ha 12 tum till UJ.

vad menar du med att du inte hittar däck på däckia?
  • Dovey

Jag tittade där... men får nog ringa sen för att höra pris och kolla däcken. Trodde man behövde just Urban Jungles däck.

Tack för alla svar.

S

• Morran

Puff puff puff... Glad

Jag vill ha fler svar på TS fråga.

Jag undrar också hur Ni resonerar kring att ha barnet vänt från Er hela tiden. Jag fastnade för Swift idag i butiken men enda nackdelen (som jag tyvärr har svårt att bortse ifrån) är att man inte kan vända sittdelen mot sig. Jag vill veta hur andra tänker!

• Åsa02
    Morran skrev 2010-07-06 21:56:12 följande:
    Puff puff puff... Glad

Jag vill ha fler svar på TS fråga.

Jag undrar också hur Ni resonerar kring att ha barnet vänt från Er hela tiden. Jag fastnade för Swift idag i butiken men enda nackdelen (som jag tyvärr har svårt att bortse ifrån) är att man inte kan vända sittdelen mot sig. Jag vill veta hur andra tänker!
    Hej!

Vi har precis som du varit tveksamma till att ha lillen vänd från oss... men idag bestämde vi oss och köpte en swift i alla fall! Vi har letat och letat men inte hittat någon bra vagn där man kan ha barnet mot sig, tråkigt nog.

Hur gammalt är ditt barn? Vår son är 4,5 månad nu, så han är ju lite liten, men vi tänker att om han är mycket vaken när man är ute med vagnen så kan han åka i selen i stället.

Har du bestämt dig än för om du ska slå till?
  • Morran
    Åsa02 skrev 2010-07-08 22:39:11 följande:
    Hej!

Vi har precis som du varit tveksamma till att ha lillen vänd från oss... men idag bestämde vi oss och köpte en swift i alla fall! Vi har letat och letat men inte hittat någon bra vagn där man kan ha barnet mot sig, tråkigt nog.

Hur gammalt är ditt barn? Vår son är 4,5 månad nu, så han är ju lite liten, men vi tänker att om han är mycket vaken när man är ute med vagnen så kan han åka i selen i stället.

Har du bestämt dig än för om du ska slå till?

Oj, jag har visst varit lite "off"...
    Vår bebis kommer inte förrän i november Glad
    Hur sugen jag än var så kunde jag inte bortse från att sittdelen inte går att vända och har däför slagit till på en Teutonia Cosmo istället. Känner mig dock mycket nöjd med detta val!

Tänker dock att swiften kanske kan ersätta Cosmon senare istället för en sulky (men säg inget till min man....Flört)

Hoppas Ni blir nöjda med Swiften, coolaste vagnen är det i alla fall!

• Åsa02
    Morran skrev 2010-08-19 09:31:49 följande:

Oj, jag har visst varit lite "off"...
    Vår bebis kommer inte förrän i november Glad
    Hur sugen jag än var så kunde jag inte bortse från att sittdelen inte går att vända och har däför slagit till på en Teutonia Cosmo istället. Känner mig dock mycket nöjd med detta val!

Tänker dock att swiften kanske kan ersätta Cosmon senare istället för en sulky (men säg inget till min man....Flört)

Hoppas Ni blir nöjda med Swiften, coolaste vagnen är det i alla fall!

Ha ha, det är rätt strategi... :)

Vi köpte en swift men när vi kom hem så kändes den alldeles för liten... så vi bytte till en urban jungle. Den är toppen, trodde inte man kunde bli så nöjd med en barnvagn!
  • Aspegren

Hej ska man köpa en urban buggy eller en urban swift?? Skulle gärna vilja ha lite tips, har kollat båda modellerna och har svårt för att bestämma mig?? Tyckte hjulen och liggdelen såg små ut någon som har erfarenhet av dom olika modellerna. Jag skulle gärna behöva lite hjälp.

Bor i skellefte som ligger i västerbotten vi har mycket snö och jag är ute ganska mycket och rör på mig. Men gillar även att gå runt på stan och vi färdas ganska mycket både till norge och andra ställen.....

• Åsa02
    Aspegren skrev 2011-01-12 16:13:50 följande:
    Hej ska man köpa en urban buggy eller en urban swift?? Skulle gärna vilja ha lite tips, har kollat båda modellerna och har svårt för att bestämma mig?? Tyckte hjulen och liggdelen såg små ut någon som har erfarenhet av dom olika modellerna. Jag skulle gärna behöva lite hjälp.

Bor i skellefte som ligger i västerbotten vi har mycket snö och jag är ute ganska mycket och rör på mig. Men gillar även att gå runt på stan och vi färdas ganska mycket både till norge och andra ställen.....
    Vi har en urban jungle och tycker att den är perfekt. Man tar sig fram överallt med den; skogen, stan, lera, affären, snö... Den är lätt att bära, jag kan lätt bära sonen på ena armen och vagnen ihopfälld i andra handen. Den tar liten plats i bilen. Inomhus kan man fälla ihop den och ställa den på höjden så tar den minimalt med plats.

Och sonen gillar att åka i den! :)
Svar på tråden Mountain Buggy -Urban Jungle eller Swift