Barnvagn med hög maxvikt
Är på jakt efter en barnvagn som tål en högre maxvikt och med stora hjul,. Är det någon som har en sådan vagn och som är nöjd med den?.
Är på jakt efter en barnvagn som tål en högre maxvikt och med stora hjul,. Är det någon som har en sådan vagn och som är nöjd med den?.
urban Jungle, 35 kg, tre stora hul. kanonbra vagn; lätt, skön att köra och funkar överallt. dock sitter barnet endast framåtvänt.
Är supernöjd med vår UJ. Maxvikten är väl 35 kg och sitsen är rymlig och rymmer ett stort barn.
Framåtvänd är ok, dottern är över 2 år. Tack för tipsen skall kolla länkarna.
Hej!
Vilken urban jungle menar ni som är rymlig och har maxvikt 35 kg??
Jag är intresserad av en rymlig vagn som är lättkörd i terrängen, väger lite och som blir hyfsat liten ihopfälld. Helst 3-hjuling. Många önskningar på en gång tyvärr.....
Tycker att en del vagnar som har hög maxvikt ser små ut med tanke på att barn över 20 kg har ganska långa ben...... Babyjogger City elite ser jättebra ut men man vill ju inte att fötterna hänger ner vid framhjulet....
Någon som vet eller har erfarenhet??
Urban Jungel Mountain buggy testade vi snabbt idag, den satt dottern 2,5 år bra i. Skall ta med min stora tjej som testare också bara för att se (hon är 6 år). Vanliga traditionella sulky hade en maxvikt på runt 20 kg.
Jag har en kronansulky (4 hjul i o f s) som det står "lasta inte mer än du orkar dra, max 50 kg" på... I manualen står det säkert max 15 kg på, men jag tror barnvagnar är testade för ganska mycket mer än så. Tänk t.ex på Emmaljunga: max 15 kg (barnet) + 5 kg i varukorgen + barn på ståbräda 15 kg? + syskonsits 15 kg?
Nu kanske man inte ska ha både ståbräda och syskonsits på en gång, men frågan är vad som står i manualer?
Det blev en begagnad Urban Jungle. Den känns rymlig och t o m min 6-åring satt helt ok i den, fick böja benen men fungerade bra med fotstödet.