• hellyeah

Ni kvinnor med stor byst

Denna tråd riktar sig till er som har stora bröst.
    Vad finns det för fördelar samt negativt med riktigt stora bröst enligt er?

Om vi säger att stora bröst är E-kupa och upp.

• Svar på tråden Ni kvinnor med stor byst
  • Anonym

Hejsan!

Jag är gravid i vecka 27. Före jag blev gravid hade jag storlek 75B och nu har jag 80E.
    Jag kan säga som så att det finns inga fördelar med stora bröst. Nu gör dom inte ont längre och det är jag glad för men jag saknar ändå mina gamla, fina, fasta och lätthanterliga bröst.

Kan säga att det mest ofördelaktiga är att jag får röra mig på ett annat sätt. Jag har märkt som exempel att när jag äter popcorn får jag hålla armarna lääängre ut från kroppen för att mina bröst helt enkelt är ivägen för armarna under vägen med popcornnäven mot munnen. När jag sover och vänder på mig får jag liksom "flytta med" tuttarna. Det är enormt svårt att hitta en BH för mindre än 500kr. Jag får köpa större kläder än nödvändigt för att brösten snor så mycket tyg från plaggen. Sedan så är det då det ytliga.. Det finns inga 80E bröst som är så fasta och formfina som en B-kupa. Att dom dessutom studsar omkring jävligt osexigt när jag pökar samt promenerar.. Tja. Så jävla kul är det inte och jag läääängtar verkligen efter att dom ska pysa ihop igen efter gravditet och amning!

:)

• Anonym (Glömde en sak!)

Det GÖR ont i axlarna för att dom är så tunga och det är i princip omöjligt att få tag i en BH med nog breda band.. Vanliga BHband är bara att fetglömma!

• UpsyDaisy

Jag ser bara nackdelar. Svårt att hitta en bra BH, svettigt när det är varmt, ont i ryggen, kläder passar dåligt eftersom jag är en storlek M men brösten är storlek L minst.

• Anonym (23 år och häng)

Jag har alltid haft stora bröst sen jag fick de. De ökade en stolek efter jag vart gravid. Tycker de är jobbigt ibland för då jag ammade blev de hängande. Jag har F kupa. Så när jag har råd vill jag göra en bröst operation dels att göra de något mindre men killar gillar dem. Men de är jobbigt för ryggen och svårt att hitta bh och blusar kan jag fet glöma att ha för de går inte knäppa dem heller. Även svårt att hitta kläningar som sitter snyggt över brösten så blir oftas ett linne och istället. Men jag vill inte ha de för små sen heller c kupa tror jag är en bra kupa sen när jag fixar mina bröst.

• Anonym (H-kupa)

Fördelar? Noll.
    Nackdelar? Jaa du... var fan ska jag börja...
    Folk stirrar och påpekar som att de vore allmän jävla egendom
    Omöjligt att visa sig bland folk utan bh
    Hängbyst
    Dyrt att köpa bh då man inte bara kan ramla in på lindex eller H&M
    Ont i rygg och axlar
    Svårt att passa i kläder då man vid tuttarna har en klädstorlek och resten av kroppen flera storlekar mindre
    De är hoppande och i vägen vid träning och lite när som helst

Och det var bara ett urval..

• Anonym (23 år och häng)
    Anonym (H-kupa) skrev 2010-06-27 01:04:52 följande:
    Fördelar? Noll.
    Nackdelar? Jaa du... var fan ska jag börja...
    Folk stirrar och påpekar som att de vore allmän jävla egendom
    Omöjligt att visa sig bland folk utan bh
    Hängbyst
    Dyrt att köpa bh då man inte bara kan ramla in på lindex eller H&M
    Ont i rygg och axlar
    Svårt att passa i kläder då man vid tuttarna har en klädstorlek och resten av kroppen flera storlekar mindre
    De är hoppande och i vägen vid träning och lite när som helst

Och det var bara ett urval..
    Ska du göra en operation? Har själv F kupa och tycker de är skit jobbiigt att visa sig naken för folk för att just tuttarna hänger.
  • Anonym (ALLT neg)

samma som de andra skrivit och dessutom så tror folk att man väger mer än man faktiskt gör, bröste gör att jag ser fet ut om jag inte har kläder som exploatera dem (och det har jag aldrig eftersom jag tycker det är fult).

• Anonym (H-kupa)
    Anonym (23 år och häng) skrev 2010-06-27 01:08:17 följande:
    Ska du göra en operation? Har själv F kupa och tycker de är skit jobbiigt att visa sig naken för folk för att just tuttarna hänger.
    Jag behöver gå ner i vikt så jag blir normalviktig innan jag gör en operation. Risken för komplikationer är större när man har övervikt och jag vill ju gärna att de ska vara så snygga som möjligt efter operationen. Hade tänkt vänta tills jag skaffar barn då det inte är så bra att de ändrar storlek efter operation, men jag är trött på skiten nu även om min sambo älskar dem.
  • Lillsnufflan

Nej, jag har nog också svårt att se så många fördelar. Nej, jag skulle kanske inte vara helt platt men en C-kupa vore lagom tycker jag. När de anda tjejerna hade söta små push-up BH:ar med gulligt tryck eller med spets hade jag förfärligt fula tant BH:ar utan bygel (jag fattar fortfarande inte varför de bara tillverkade små kupor med bygel i början av 90-talet) som såg ut att matcha Bridget Jones trosor.

Det är svårt att hitta kläder, alla blusar glipar t.ex. över bysten och medan syrran kan köpa BH:ar för 149 kr på de vanliga klädkedjorna får jag beställa dyrt från Storbritanien eller gå till dyra specialbutiker.

Och när man är på krogen (i synnerhet när man var yngre) tycker fulla karlar att det verkar vara en bra idé att ragla fram till en och fråga om de får klämma "för du har så stora bröst". Nähää...! Och det skulle vara en anledning till att jag skulle låta vem som helst tafsa på mig? Tror inte det, va?!

För att inte tala om äcklet till tekniklärare jag hade på gymnasiet som när jag klagade på att han ville ge mig G trots att jag haft VG och MVG på alla prov kläckte ur sig "Men du ska inte vara ledsen för det lilla stumpan du har andra kvalitéer" och nästan begravde näsan i min uringning (just då ångrade jag förtvivlat att jag hade tagit på mig just den toppen, idag ångrar jag att jag inte anmälde snuskhummern utan istället hoppade av kursen).

• Lillsnufflan

Ja, just det. Jag har stl. 80F normalt sett, men just nu är jag gravid i v.26 och är uppe i 85G, vilket är lite jobbigt för jag har bara en BH som faktiskt är lagom stor.

Svar på tråden Ni kvinnor med stor byst