• Smajla

Hur många här jobbar hos Adecco (eller ngt annat bemanningsföretag)?

Hur jobbar ni - heltid/deltid?
    Hur trivs ni?
    Hur många uppdrag är ni ute på?
    Hur funkar det med lön?
    Hur tidigt får ni reda på var ni ska vara nånstans?

Ska på intervju imorgon och undrar lite hur det är..

• Svar på tråden Hur många här jobbar hos Adecco (eller ngt annat bemanningsföretag)?
  • MissDecember

Har jobbat på bemanningsföretag

Deltid
    Bra
    Ett långt uppdrag
    Hyfsad lön
    Var som sagt på samma uppdrag hela tiden

• Smajla

tack Tracy
    Hur kom det sig att du slutade?

• Smajla

Undrar förresten också hur det funkar om man blir med barn - är det likadant som om man har ett tillsvidarejobb eller - för föräldrapenning menar jag? Om ngn vet..

• Trikarn

Jobbar du hos ett bemanningföretag, iallf så som jag jo9bbade..
    -du kan inte stämpla de dagar du inte har jobb ( du har juh anställning) då du inte har en fast inkomst- du får bara lön för de timmar du jobbar vilket kan vara från 3-60h på en vecka vilket kan bli krångligt sedan när du ska ta ut föräldrapenning...

Jag hade tur och fick jättemycket jobb men det fanns andra som bara fick lite timmar och sedan knappt klarade sig..

För mig var det en chans att få kontakt med företagen och sedan söka jobb på det företaget som jag var uthyrd till...man ska dock tänka på att man oftas är låst till kontraktet en månad efter uppsägningen..

• Bamse04

Jag har jobbat för Proffice i ca. 1,7 år och var på en och samma uppdrag.
    Jag jobbade på heltid och trivdes bra.

Fick tillsvidare jobb från Proffice samma gång jag berettade att jag var gravid.
    Och fick FP precis som vanligt.

Det var en vecka som jag var utan uppdrag men fick betalt endå från de
    efterssom jag var fast anställd.

Det som stör mig mest personligen är att jag kände mig så osäker hela tiden,
    för att man ska vara bered att gå från ena uppdrag samma dag typ och det gick mig på
    nerverna.

Jag tycker att du ska prova och se.
    Får man fråga vilken företag det gäller?

• Manga Is

Heltid
    Har mest haft uppdrag från någon månad till ett halvår.
    Lönen kommer i efterskott, timlön för min del. Ganska dåligt betalt, men bra med övertidsersättning. Har fått reda på vart jag ska några dagar innan. Har blivit erbjuden fast anställning på alla ställen jag varit uthyrd till och det är ju så klart kul att man då kan välja själv hur man vill göra. Då får man provjobba och sen avgöra om man vill stanna. Tror det är ganska vanligt att man hyr in någon för att sedan erbjuda fast anställning.

Tror föräldrapenningen fungerar som vanligt. Huvudsaken är ju att du inte går arbetslös (dvs utan lön) i perioder och att du jobbat minst 6 månader.

• Manga Is

Det beror nog lite på vad man har för tjänst också. Mina uppdrag var alltid längre och jag visste alltid när de skulle ta slut och ett nytt börja. Hann dock inte vara på så många uppdrag. Behövde aldrig känna någon stress alltså. Jag hade garantilön, då man har betalt även om man inte har några uppdrag, men jag hade bara en enda dag mellan två uppdrag som jag var utan uppdrag.

• Theodoris

Har jobbat inom bemanninge i 8 år nu.

Jobbar heltid
    Trivs ibland och ibland inte
    Jag åker runt på olika uppdrag men har ca 5 fasta ställen jag åker till
    Lönen kommer oftast på rätt dag och är rätt, men man ska inte vara säker
    Dom brukar ringa mig mellan 6.30-7.00, men man får räkna med att de ibland kan ringa senare

• Smajla

Trikarn - Nej, har förstått att jag inte kan stämpla upp till heltid vilket ju är kasst om man bara får några timmar... Ja, jag hoppas på det där att kunna bli erbjuden jobb där man är uthyrd nånstans..

Bamse - vad bra det där med att du fick tillsvidare jobb! Undra om det är så hos fler än Proffice - det här gäller Adecco.. Fast har ju inte fått jobb än - det är bara intervju. Och det är just det där jag egentligen inte gillar - alltid vara på språng.. Men som sagt, man kan ju hoppas att få nåt där man varit.

Manga - Ja, angående lönen undrar jag om de frågar om löneanspåk när man kommer dit på intervju eller hur är det med det? Det är ju inte månadslön så hur är det med det?

Theodoris - man får sitta på stolskanten och vara beredd med andra ord.. Kul...

• Bamse04

Vi hade en tjej hos oss som slutade igår faktist.
    Hon var här i ca 1,5 mån. och hon trivdes på Adecco,henes chef var jättesnäll,sa hon.
    Det handlar mycket också vem man har för chef,om de ringer och stöttar och så.

Lycka till

Svar på tråden Hur många här jobbar hos Adecco (eller ngt annat bemanningsföretag)?