Vad är detta?? :s
Det började för någon månad sedan eller kanske mer, minns inte så noga..
Men jag vaknade en morgon och kände att mitt ena öga var helt igengeggat...
Oh no inte ögoninflammation tänkte jag, gick upp och tvättade rent ögat och tittade lite, men det var inte alls sådär rödsprängt som det brukar vara när man har ögoninfl.
Däremot var ögonlocket svullet.. Inte jättemycket, men tillräckligt för att "hänga lite" och definitivt inte se ut som det andra som var "normalt"...
Jag tänkte inte mer på detta, svullnaden lade sig ganska snabbt sedan och jag var nöjd och glad..
Nästa morgon kände jag ingenting när jag vaknade, men morgon därpå var ögat likadant igen, och det var samma öga..
Fort farande inte rött eller irriterat utan bara lite gegg och svullet..
När jag vaknade så tredje morgonen så undrade jag ifall det kanske var sköljmedlet som jag inte tålde eller så (vi hade ganska nyligt provat en ny sort) så jag bytte örngott på kudden till ett som jag vet var tvättat med ett annat sköljmedel...
Och morgonen efter var det ingenting..
Skönt! Tänkte jag och hoppades att jag var kvitt från detta nu, men hur tror ni jag vaknar morgonen därpå då??
Precis.. med svullet ögonlock (det övre) och gegg...
Sådär har det hållt på sedan dess, det är typ en gång av fyra som det inte är så när jag vaknar på morgonen, men oftast så är det där..
Och nu idag när jag vaknade så var det så, och svullnaden sitter fortfarande i??!?
Finns det någon som har varit med om något liknande eller har den blekaste aning om vad detta kan bero på?
Jag har svårt att tro att det är en "vanlig" ögoninflammation... De går väl över av sig själv ändå till slut även om man inte får salva?
Men jag undrar så vad tusan detta kan vara..
Har ju självklart tänkt att jag ska ringa sjukvårdsupplysningen eller så och kolla men har hela tiden glömt eftersom det inte varit speciellt akut.. och nu när jag ändå är härinne på Fl så blev jag nyfiken på om någon mer haft likandant.. ?