• ie84

Fick full HP

Hej alla!

Jagfick full HP stots att jag innan inne tänkt söka utan gjorde det  bara som att prova och se om jag skulle kunna få, har jobbat på en förskola, på en  3-5 års avdelning och nu i slutet på juni blir arbetslös så tänkte att det måste ju vara nästintill omöjligt för min del ,men så fel jag hade. Jag fick full dessutom! 

Jag skrev mycket utförlig beskrivning av min arbetsdag + att min chef skrev ett mycket bra utlåtande. Skickade också med journalanteckningar från läkare och sjukgymnast.

Så nöjd!!

• Svar på tråden Fick full HP
  • Höstbebis2010

Fast om du är arbetslös under tiden du ska få hp får du väl inte plocka ut den? Jag har iaf fattat det så.
    Jag har inte kommit riktigt så lång än. Men visste förrut inte om jag skulle ha jobbet kvar efter sista augusti, men då sa folk till mig att ändå söka för att sen när jag väl är där se om jag har jobbet kvar eller inte.
    HP får man ju för att jobbet är för tung eller riskabelt. Är man arbetslös så har man ju inget jobb som är det. Då är det ju a-kassan du får gå på om du inget annat jobb får.
    Det är iaf så jag har hört att det är, men kan ha fel:)

• ie84

Det jag har hört är att man har rätt att söka ändå. I min ansökan står det att min anställning går ut sista juni och att jag sen står på vikarielista för att kunna bli inringd eller få längre vik, Så skrev även min chef, + att hon skrev att om (Jag) inte skulle få ett längre vik skulle hon stå på viklista och bli inringd. Så visst har jag rätt till HP!

Bara att prov att söka.

Trodde nämligen också att jag inte hade rätt till det då jag inte var anställd med så var inte fallet!! 

• Höstbebis2010

Fast då är du ju troligtvis inte helt arbetslös och då är det ju en annan sak :)

För min del har jobbet blivit en tillsvidare så borde få hp.

Svar på tråden Fick full HP