1,5 som ej vill ha blöja
Har en son som är 1.5 år och han totalvägrar blöja nu! Han blir jättearg!
Jag satte honom på pottan redan som 6 månaders och då kissade och bajsade han mestadels på pottan. Sedan fllyttade vi och vi hade så mycket att göra så vi kom ifrån det där med potträningen. Har kört lite grann på morgonen och kvällen och så någon månad nu. Ibland kissar han massor men ibland vägrar han sitta på pottan.
Nu till problemet! Han VÄGRAR att ha blöja på sig nu men han vill nite heller sitta på pottan och kissa Det är ju jättebra att han inte vill ha blöja men hur ska jag göra för att inte han ska gå och kissa överallt
Försöker ha pottan ute i vardagsrummet o så så han får vara med "där det händer" och inte sitta på toa där det är "tråkigt", titta på film samtidigt osv. men inget går för tillfället.
När han kissar på golvet så sätter jag honom på pottan ist och säger att man ska kissa här men han sitter inte kvar utan blir bara arg.
Stora sonen var nästan 3 år innan han var blöjfri och var helt frälst i sin blöja så vi är ju glada att han inte vill ha den, men vi hade så stora problem med stora killen att "gilla" pottan/toan, och vi har precis gått igenom det haha så nu hoppas jag någon har lite råd till lillkillen!