Anonym (velig) skrev 2010-06-27 18:40:54 följande:
Jag lever sedan många år i ett äktenskap där min partner inte vill/kan ha sex. Vi har max sex 2 ggr/år och jag vill inte ha det så här trots att vi har mycket annat som förena, barn, bl.a. Jag funderar starkt på skilsmässa då jag känner att mina bästa år rinner förbi.
Ni som lämnat en lång relation/äktenskap pga att er partner inte ville ha sex med er. Ångrade ni sedan att ni tog steget? Eller blev ert liv bättre? Tyckte ni att ni stannat för länge i ett sexlöst äktenskap?
Jag är i samma situation. Jag går och mår illa långa tider eftersom jag känner mig oönskad och oälskad, men hon får all närhet hon behöver från barnen (säger hon) och tycker inte om sex längre. Jag vill inte må konstant illa i väntan på att min sexdrift skall självdö. Men hon vill inte ens hångla eller kyssas.
Vad gör man? Jag fantiserar om att hitta någon annan, mysig tjej (runt 40 nånstans) som vill ha mig (nån gång i månaden i alla fall, men framför allt med lite engagemang och kärlek) och inte bara någon mer i huset som städar och lagar mat. Men samtidigt vill jag inte riva ner det vi har, familj, hem, barn. Vad gör man?