• Anonym (Lån..)

Låna 250.000 kr..?

Tänkte fråga er vad ni tror om mina förutsättningar.

Behöver låna 250.000 kr, för att lösa min frus skulder.
    Jag har 22.500:- innan skatt. Inga anmärkningar, o knappt inga förfrågningar. Inga krediter, men min fru o jag har ett banklån på ca 170.000.- sedan innan..

Va tror ni?? Finns möjlighet att låna 250.000 tror ni? Ska givetvis höra med banken, men ville ändå höra mig för här..

Tack!

• Svar på tråden Låna 250.000 kr..?
  • fuzzyvannelli

Förstår jag rätt om jag tror att du menar att ni då skulle ha 420 000 i blancolån eller har ni någon säkerhet för lånet?

• Anonym (Akta!)

Hej.

Jag tror att det blir svårt om ni inte har någon säkerhet för lånet.

Sen ska du tänka dig för att göra skulderna personliga. De blir då endast dina.

Om du får ett lån beviljat är det viktigt att ni skriver skuldebrev er emellan, samt kollar över era personförsäkringar.

Om det är inkassoskulder, förfallna skulder mm bör du vara uppmärksam.

Är ni skuldsatta mycket?

• Philippa

Vad har din sambo för inkomster?

• Anonym (Lån..)

De andra lånet vi redan har, är inget blancolån. Där har vi säkerhet.  Lånet jag isåfall tar nu, blir ett blancolån.

Frun har anmärkningar, så vad hon har i inkomst spelar inte så stor roll. Jag får ta lånet själv..

• Anonym (fd skuldsatt)

Hej

vi har varit i eran situation innan min man hade ett jobb gav  ca  16 i lön han fick ta ett banklån på 200 tusen till mina skulder dock även fast jag va prickad tog bank mannen mkt på vad jag tjännade dock hade jag bara ett ½tids jobb  men det räknades endå fast det var bara manen som lånade. vi hade dock inga lån sen innan än billån litet.

enda som var eftersom vi var ganska unga och allt var att vi kom till banken och han betalade in alla skulder och vi hade alla papper iordning och allt.

så jag frågade på fl innan om vi hade chans att få ett lån alla sa nej fast vi fick det

lycka till

Svar på tråden Låna 250.000 kr..?