• mittenavapril

Vilken cykel för en 2,5 åring? (2 hjul) Tips tack!

Jag behöver lite tips vad för typ av cykel som jag bör köpa till min 2,5 åring. Hon har cyklat 3-hjuling i ett år nu och det är dax för en 2-hjuling (med både stödhjul och "hålla i pinne bak".

Finns det någon specialcykel för så små? Vad bör jag tänka på om jag skall hitta en begagnad cykel?

• Svar på tråden Vilken cykel för en 2,5 åring? (2 hjul) Tips tack!
  • Trisse78

Jag tycker att du bör satsa på en springcykel, dvs en tvåhjulig cykel utan trampor. En sådan cykel gör att de tränar upp balansen bra.

• mittenavapril

Tack för tipset, men det är en vanlig cykel som är aktuellt.

• snabla

ursäkta att jag lägger mig men varför så bråttom m vnlig cykel? Är inte bra att de cyklar så länge m stödhjul...

• mittenavapril
    snabla skrev 2010-06-28 09:15:19 följande:
    ursäkta att jag lägger mig men varför så bråttom m vnlig cykel? Är inte bra att de cyklar så länge m stödhjul...
    Vänligen läs trådstarten.... där framgår att jag endast vill byyta ut trehjulingen mot en tvåhjuling... inte byta ut stödhjul eller pinnen bak.....
  • mittenavapril
    Turboplingen skrev 2010-06-28 09:17:52 följande:
    Köpte en logan på coop forum där det ingick stödhjul.
    Finns ju på biltema också.. bara kolla på dom minsta..
    Nova 070902, Lillebror BF 100804, familjenblir4.blogspot.com/
    Har sett att vissa cyklar står från 2 år och andra från 3 år... vad för skillnad kan det vara på dem?
  • Turboplingen
    mittenavapril skrev 2010-06-28 09:26:24 följande:
    Har sett att vissa cyklar står från 2 år och andra från 3 år... vad för skillnad kan det vara på dem?
    beror kanske på tummen?
    Sen brukar det vara från ålder 3 eller längden 90 va jag har sett.
    Dottern fick sin när hon va 2,5 år och va då 92cm lång.
    Tog lite tid att lära sig men nu kan hon sätta sig på cykeln och cykla iväg.
    Men endast innomhus än sålänge..
    Nova 070902, Lillebror BF 100804, familjenblir4.blogspot.com/
  • mittenavapril
    Turboplingen skrev 2010-06-28 09:28:57 följande:
    beror kanske på tummen?
    Sen brukar det vara från ålder 3 eller längden 90 va jag har sett.
    Dottern fick sin när hon va 2,5 år och va då 92cm lång.
    Tog lite tid att lära sig men nu kan hon sätta sig på cykeln och cykla iväg.
    Men endast innomhus än sålänge..
    Min tjej är 92 cm och är 2 år och 2 månader. Vi får testa med en cykel så får vi se, annars är det bara att ställa undan den ett tag.
  • Amorficlya

Dottern på 4år fick sin första cykel med stödhjul när hon var två hon fick en Logan 12tum cyklat på den fram tills för 3 månader sen.! Nu har hon en 14 tum eller e de 16 vet inte riktigt men den som e större en 12 iaf hov cyklar själv utan stödhjul.!

Sonen på 2 år å 3 månader kan inte hantera en cykel med två hjul å stödhjul men han fick en spring cykel å jäklar vilken fart han får med den å balans har han.! Dottern på 4a lånade den i ett par dar sen cyklade hon utan stödhjul.!

• Nipus81

Ni som köpt Logan barncykel (12") på Coop vad har ni att säga om dem? Bra pris just 599:- med tanke att vi måste köpa två.

Någon som kan säga nått positivt eller negativt om den?

Svar på tråden Vilken cykel för en 2,5 åring? (2 hjul) Tips tack!