• Hanakana

Är Khao Lak ett paradis med kristallklart vatten och vita stränder???

Vi har släkt som tänkte åka till Khao Lak i slutet av mars 2011. Vi vill gärna hänga på, men vill försäkra oss om att det finns vita fina stränder och kristallklart vatten där. Vi vill inte göra om misstaget förra gången då vi åkte till Cha-Am där stränderna var hemska, hästar och elefanter var på stranden, och vattnet var så grumligt och hemskt att man inte kunde bada. Då låg vi vid hotellpoolen i 3 veckor... Inte så kul... När är det lågvatten och högvatten på Khao Lak förresten???

• Svar på tråden Är Khao Lak ett paradis med kristallklart vatten och vita stränder???
  • stardream

Nej, det  är det absolut inte! Brun sand, och inte det finast vatten heller.

Däremot är det fint om man åker ut på "similanöarna" DÄR har du paradiset! Åkte på en båttur med poseidon, och det är något av det bästa jag har gjort i mitt liv! Har ändå varit ute och rest mycket i mitt liv.

• Hanakana

Oj, vart ska man åka då, ifall man vill ha vita stränder och kristallklart vatten. Och man åker i slutet av mars? Vi vill helst inte luffa runt utan bo på ett "fast" ställe...

• Thegran
    Hanakana skrev 2010-06-27 21:11:43 följande:
    Oj, vart ska man åka då, ifall man vill ha vita stränder och kristallklart vatten. Och man åker i slutet av mars? Vi vill helst inte luffa runt utan bo på ett "fast" ställe...
    Koh lipe kanske?
  • Hanakana

Vart ligger det? I närheten av Phuket? Finns det charter dit?

• Thegran
    Hanakana skrev 2010-06-27 21:16:06 följande:
    Vart ligger det? I närheten av Phuket? Finns det charter dit?
    här kan du läsa om Lipe; www.kohlipethailand.com
    ingen aning om det går charter, men det antar jag.
    vi håller oss borta från charterresor :)
  • Anemia

Tyvärr, jag blev besviken på Khao Lak med.. men mest besviken på PhiPhi, efter tsunamin är det för snabbt uppbyggt och sååå skitigt!! Undvik det till varje pris!

• Liafia

Jag gillade verkligen inte Khao Lak och kommer absolut inte åka dit igen,
    Vill man ha det ni söker hade jag nog åkt någonstans på ostsidan i Thailand, Malaysia eller Vietnamn. Så vida det är i Sydostasien man tänkt sig.

• Selleri

Khao lak är fint men inget paradis med kristallvatten och vita stränder som du beskriver att du vill ha. Håller med föregående om att ta speed boat från Khao lak till Similan island - närmare paradiset än så kommer du inte!

• Echidna
    Hanakana skrev 2010-06-27 21:02:09 följande:
    Vi har släkt som tänkte åka till Khao Lak i slutet av mars 2011. Vi vill gärna hänga på, men vill försäkra oss om att det finns vita fina stränder och kristallklart vatten där. Vi vill inte göra om misstaget förra gången då vi åkte till Cha-Am där stränderna var hemska, hästar och elefanter var på stranden, och vattnet var så grumligt och hemskt att man inte kunde bada. Då låg vi vid hotellpoolen i 3 veckor... Inte så kul... När är det lågvatten och högvatten på Khao Lak förresten???
    Phuket har vit sand o härligt varmt vatten. Vi var på Kata Beach.
    Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.
  • mandelblomma
    Hanakana skrev 2010-06-27 21:02:09 följande:
    Jag gillade Khao Lak, har varit där före och efter Tsunamin.
    Men som flera skriver så är Similiana öarna det du beskriver om paradiset, men där kan man bara bo någon natt på båt eller i tält.

Raily beach gillar jag, lätt att dagluffa runt olika paradisöar runt om och Raily är supermysigt.
    Man kan lätt ta sig in till Ao Nong som är lite större med shopping och mycket restauranger, men jag är frälst i Raily och var nöjd med det ;)

Sen finns det ju såklart massor av paradisöar runt om, men ska man vara kvar på samma ställe trro jag ovan passar bra:)
Svar på tråden Är Khao Lak ett paradis med kristallklart vatten och vita stränder???