• Montytonky

Fickpengar - Kina

Vi går och väntar på reseinbjudan och hoppas på att få åka till Kina mycket snart!
    Då det var 3 år sedan vi var där senast har vi helt glömt bort hur mycket vi gjorde av med i fickpengar till sightseeing, shopping och mat.
    Hur mycket har ni andra haft med er?

Tack!

• Svar på tråden Fickpengar - Kina
  • frökenelisabeth

Jag var där förra sommaren. Hur mycket man gör av med beror ju helt på vart man åker - i Beijing och Shanghai kan man ju lätt göra av med lika mycket pengar som hemma, medans man i mindre turisttäta städer inte gör av med så mycket.

Jag hade tagit med mig ett par tusen yuan 2-3000 kanske, och så ett kort så man kan ta ut mer pengar på plats.

Hur länge ska ni vara där och vart ska ni åka? Kina är fantastiskt!

• Montytonky

Tack för ditt svar!

Vi ska hämta hem vår lille son som väntar på oss där så vi kommer att vara ca  1 vecka i hans provins o sedan 1 vecka i PekingGlad.
    Vi var som sagt där för 3 år sedan men har helt glömt hur mycket vi gjorde av med då...

Jaaa, visst är Kina underbart!

• frökenelisabeth

Men ÅH vad kul, stort grattis till den lille!

Att äta sig mätt kostar väl från 5 RMB på de billigaste ställena i provinserna och sen uppåt. I Beijing får man nog snarare räkna med 50 eller mer, beroende på var man äter.

Och shopping... ja det beror väl på hur mycket man ska handla och hur bra man är på att pruta .

Har varit i Kina två gånger, men är definitivt inte "mätt" än, det finns ju så otroligt mycket att se och uppleva.

• saax

Grattis till lillebror!!!!

Vi var i Kina för 2 månader sedan och hämtade vår lillebror och Oj, vi gjorde åt mycket mer än 3000 yuan, men då shoppade vi loss rätt så rejält på pärlmarknaden bla.
    Matkostnaderna hade stigit en del också sedan vi var där för 5år sedan. Mataffären som låg nära hotellet i Beijing hade nästan samma priser som hemma så där gjorde vi åt flera 100 på bara blöjor, dricka, kex mm. MC Donalds är fortfarande billigt, ca 50kr för 3 mål mat.

Hälsa Kina och trevlig resa!!!!

• Vimsa2

Hej,

Vi tror vi gjorde av med ca 15 000 - 20 000 kr på shopping, nöjen och lite mat. Den mesta av maten var redan  förbetald. Vi var 2 vuxna och 2 barn som shoppade så mycket shopping blev det, hi hi

Svar på tråden Fickpengar - Kina