är din Vanish Oxi Action bra?
Prova min idag, en halv skopa tillsammans med mitt vanliga medel. Några plagg blev rena från fläckar andra inte...? Ska jag ta mer än en skopa? Blötlägga plagg först?
Prova min idag, en halv skopa tillsammans med mitt vanliga medel. Några plagg blev rena från fläckar andra inte...? Ska jag ta mer än en skopa? Blötlägga plagg först?
tycker det funkar jättebra
är det riktigt stora/svåra fläckar brukar jag först ta lite flytande vansih på själva fläcken först innan tvätten
Jag brukar blötlägga en halvtimme innan jag lägger det i tvätten om det är svåra fläckar. Blötlägg med Vanish alltså. Sedan tar jag mellan en halv och en skopa, men något mindre tvättmedel och sedan tvättar jag men sköljer en extra gång. Funkar jättebra. Tror det bara är en gång det inte fungerat, men då var det ordentligt ingrodda bananfläckar etc på en vit body.
Jag brukar inte få bort fläckar . Jag tar flytande Vanish Oxi Action på fläcken, gnuggar och låter det dra ett tag innan tvätt. Sen tvättar jag i högre temp än rekommenderat och med Ariels tvättmedel som påstås tvätta rent i kallt vatten. Men fläckarna går ju inte bort !!!!!!! Jag blir tokig, det är fläckar på jättemånga av våra plagg nu, känns inge kul alls.....
Galltvål är det bästa jag provat. Jag river tvålen på rivjärn och blandar med varmt vatten i en sprayflaska och sen på kvällen när barnens kläder ska i tvätten sprayar jag fläckarna och sen ner med dem i korgen. svåra fläckar sprayar jag igen när jag ska tvätta.
Vissa kläder har hållt sig oförskämt rena
helt OOOtroligt! några fläckar försvann när kläder hängde o torkat..!? Jag var tvungen att gnugga ögon *är jag blind*
För oss funkar den jätte bra och jag förtvättar inte ens. Sist tog den bort en 1 år gammal fett fläck på mannens t-shirt som är tvättad utan vanish.
har börjat fundera på om det verkligen är värt att testa, merparten av dotterns kläder har numera spyfläckar efter bl.a köttfärssås m.m som verkligen inte går bort i tvätten. och alla dessa fina men aningen nedfläckade kläder som man fått ärva, är vanish lösningen på mian problem? isf ska jag köpa en förpackning direkt
vanish funkar inte hos oss
Tycker vanish fungerar bra, vi använder gelen
Men de där 5 min som det står att man ska ha det på fläcken ger jag inte mycket för. Får det däremot ligga ett dygn så tar det alla fläckar
Jag har testat Vanish via Buzzador precis nu. Jag är otroligt nöjd! Jag körde blötläggning och sedan tvätt med en skopa vanish i vanliga tvättmedlet.
Då testade jag olja, rödvin, kaffe, fruktjuice, insmetad choklad och som grädde på moset rödbetssaft. Allt försvann! Inte ens rödbetssaften lämnade något spår. :D
Jag kommer att byta min sedvanliga Tabort mot Vanish nu - grymt imponerad! Speciellt fettfläckar har jag inte lyckats få bort med Tabort alla gånger... Ska testa dem med blötläggning och Vanish nu.
Viktigt att följa råden för fläckborttagning på produkten tror jag.
Här bloggade jag om vårt fläcktest:
sparfrun.blogspot.se/2013/12/fru-spara-testar-vanish-med-buzzador-ar.html