• Jenny1

Sälja gamla guldsmycken? Till guldfynd?

Lägger detta under övrigt.

Jag har en hel del guldsmycken som jag inte använder. Läste på guldfynds hemsida om "byrålådesguld" - att man kan sälja sina guldsmycken till dom. Och väljer man ett tillgodokvitto får man 30 % extra.
    Någon som vet hur detta går till? I flera av smyckena sitter det också stenar.

Tänkte åka dit idag på lunchen och se vad dom säger.

• Svar på tråden Sälja gamla guldsmycken? Till guldfynd?
  • Saaaraa

Nej nej nej! Gå inte till guldfynd och sälj! Till och med pantbanken ger dig mer pengar!

Du kan höra efter hur mycket du får i per gram, men det är nog inte så mycket. Pantbanken ger 185:-/gram nu. Bor du i stockholm? Då vet jag ett ställe du absolut ska gå till om du ska sälja guld.

• Jenny1
    Saaaraa skrev 2010-06-28 08:43:22 följande:
    Nej nej nej! Gå inte till guldfynd och sälj! Till och med pantbanken ger dig mer pengar!

Du kan höra efter hur mycket du får i per gram, men det är nog inte så mycket. Pantbanken ger 185:-/gram nu. Bor du i stockholm? Då vet jag ett ställe du absolut ska gå till om du ska sälja guld.

Ok, jag bor en bit utanför själva Stockholm. Och här finns ingen pantbank. Ska höra vad dom säger i alla fall.
  • johandra

Skicka in det till sms-guld. Det gjorde jag och fick en bra slant för yttepytte lite guld..

kolla själv vad guldpriset står i just nu

www.smsguld.se

Mamma till världens finaste Ella 060309, Alice 071219 och Milla 100410
  • Jenny1
    johandra skrev 2010-06-28 10:23:01 följande:
    Skicka in det till sms-guld. Det gjorde jag och fick en bra slant för yttepytte lite guld..

kolla själv vad guldpriset står i just nu

www.smsguld.se
    Ska faktiskt göra det! Ringde till guldfynd och dom ligger ju väldigt lågt!
    Har registrerat mig på sms guld nu och ska få hem ett kuvert.
    Hur lång tid brukar det ta?
  • johandra

Jag fick in pengarna på en vecka ungefär

Svar på tråden Sälja gamla guldsmycken? Till guldfynd?